شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای قبضه کردن بازار کتابخوان‌های الکترونیک

بر اساس گزارش‌های رسیده از کشور چین دولت این کشور سرمایه‌گذاری زیادی روی تولید کتابخوان‌های الکترونیک انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، بر اساس گزارش‌های رسیده از کشور چین دولت این کشور سرمایه‌گذاری زیادی روی تولید کتابخوان‌های الکترونیک انجام داده است و به نظر می‌رسد چینی‌ها قصد دارند بازار این دستگاه‌ها را نیز تصرف کنند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده کتابخوان‌های الکترونیک شعبات بسیاری در چین دارند ولی ظاهرا چینی‌ها به این مسئله نیز اکتفا نکرده و قصد دارند همه شرکت‌های تولیدی را به این کشور بکشانند.
 
وقتی صحبت از کتابخوان الکترونیک می‌شود به طور حتم اولین اسم کتابخوان کیندل شرکت آمازون مطرح می‌شود. خبرها حاکی از گفت‌وگوی سرمایه‌گذاران چینی برای ورود این کتابخوان به چین و تولید آن در داخل این کشور است. البته تمام مارک‌های مربوط به کتابخوان‌ها در حال حاضر در چین تولید می‌شوند. کلیرینک شرکت تولیدکننده کاغذهای الکترونیک رنگی اخیرا توسط سرمایه‌گذاران چینی خریداری شده است و حالا آینده این کتابخوان‌ها در اختیار چشم‌ بادامی‌هاست.
 
آمازون، پاکت‌بوک، ریمارکبل و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده کتابخوان الکترونیک همه دستگاه‌های خود را در داخل کشور چین مونتاژ می‌کنند ولی از شواهد پیداست که سرمایه‌گذاران چینی درصدد هستند تا تکنولوژی این دستگاه‌ها را نیز وارد کشورشان کنند. آمازون پیش از این بعضی از ابزارهای خود را در کشورهای تایوان، مالزی و کشورهای دیگر جنوب شرقی آسیا مونتاژ می‌کرد ولی در سال‌های اخیر همه آنها را تعطیل کرده و به چین آورده است.
 
در عین حال پکن قصد دارد تا ۱۶ ساختمان بزرگ تحت عنوان «مال کتاب» در هر منطقه ایجاد کند. قرار است تا سال ۲۰۲۰ در این شهر ۲۰۰ کتابفروشی‌ خاص نیز ساخته شود.
 
این مقام مسئول گفت ساخت مال‌های کتاب به عنوان مراکزی برای تجربه فرهنگی مطرح است که کارشان تنها فروش کتاب نیست بلکه مکانی برای برگزاری سخنرانی‌ها، فعالیت های خیریه، حضور برندها و رویدادهای مرتبط با نوآوری است.
 
بسیاری از کتابفروشی‌های چین در یک دهه اخیر تعطیل شده‌اند و خوانندگان بیشتر به سمت خواندن کتاب‌های الکترونیک گرایش پیدا کرده‌اند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها