جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کمک اداره کتاب امارات به ناشران لبنانی خسارت دیده از انفجار بیروت

امسال شهر شارجه از سوی یونسکو به عنوان پایتخت کتاب جهان تعیین شده است. سال گذشته شهر بیروت به عنوان پایتخت کتاب جهان اعلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، دفتر پایتخت کتاب جهان شهر شارجه امارات و اداره کتاب این شهر از اختصاص مبلغی برای کمک به ناشران لبنانی خسارت دیده از حادثه انفجار چهارم آگوست شهر بیروت خبر داد. پیش از این دفتر به سه کتابخانه اصلی شهر بیروت به خاطر خسارت‌های مالی ناشی از انفجار کمک کرده بود.
 
امسال شهر شارجه از سوی یونسکو به عنوان پایتخت کتاب جهان تعیین شده است. سال گذشته شهر بیروت به عنوان پایتخت کتاب جهان اعلام شده بود. رئیس اداره کتاب شارجه، احمد العامری مبلغ اختصاص داده شده برای کمک به ناشران بیروتی را بیش از 52هزار دلار اعلام کرده است. این مبلغ در چند قسط به ناشران بیروتی پرداخت خواهد شد که اولین بخش آن در نمایشگاه بین‌المللی شهر بیروت به ناشران لبنانی داده می‌شود.
 
کتابخانه‌های بیروت به سبب شیوع ویروس کرونا از تاریخ 30 جولای تا 10 آگوست بسته بودند؛ با این‌حال روز 4 آگوست و زمانی که انفجار در ساعت 6 به وقت محلی رخ داد هر سه کتابخانه برای خدمات امانت‌دهی باز بوده؛ اما هر سه کتابخانه در آن ساعت ‌خالی از مراجعه‌کننده بوده‌اند. هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت کارکنان کتابخانه در دست نیست.
 
نیکولا پول، رئیس انستیتوی کتابخانه و اطلاعات حرفه‌ای بریتانیا ادعا کرده با مقامات لبنان برای ارائه کمک و فراهم کردن بودجه به منظور بازسازی این سه کتابخانه تماس گرفته است و همین‌طور انجمن کتاب‌های امریکایی علیه خشونت در حال حاضر مشغول جمع‌آوری کمک‌های مالی است که به تهیه کتاب برای کودکان لبنانی اختصاص خواهد یافت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها