جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کمپین نویسنده آمریکایی برای حفظ کتاب‌فروشی‌ها

جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی مبلغ 500هزار دلار برای حفظ و فعالیت کتاب‌فروشی‌های مستقل این کشور اهداء کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لس‌آنجلس‌تایمز، جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی مبلغ 500هزار دلار برای حفظ و فعالیت کتاب‌فروشی‌های مستقل این کشور اهداء کرد. بیشتر کتاب‌فروشی‌ها در آمریکا و اروپا به خاطر ویروس کرونا تعطیل شده است.
 
پترسون بیشتر به خاطر نوشتن رمان‌های تخیلی در مورد الکس کراس شناخته شده ‌است. در سال ۲۰۱۶ میلادی مجله معتبر فوربس او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. دارایی او حدود ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده‌است.
 
پترسون اعلام کرده است با همکاری ریس ویترسپون ستاره هالیوودی و باشگاه کتابش با همین عنوان مبالغی را به بنیاد خیریه صنعت کتاب (Binc) و اتحادیه کتاب‌فروشان آمریکا (ABA) اهداء کرده است. وی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان نجات کتاب‌فروشی‌های مستقل راه‌اندازی کرده است و از دیگر سلبریتی‌ها نیز خواسته به کتاب‌فروشی‌ها کمک کنند.
 
این نویسنده آمریکایی در یک مصاحبه تلفنی گفت: من در شرایط حاضر چیز ضروری‌تری از حفظ حیات کتاب‌فروشی‌ها نمی‌بینم. این مغازه‌های کوچک کتاب برای فرهنگ جامعه حیاتی هستند و باید از آنها حفاظت کرد.
 
پترسون در سال 2014 نیز یک میلیون دلار به اتحادیه کتاب‌فروشان مستقل در آمریکا کمک مالی کرده بود. وی در پیامی گفت: بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها به خاطر ویروس کرونا بسته شده و خطر تعطیلی دائمی و ورشکستگی آنها وجود دارد. وی از مردم آمریکا دعوت کرد که از طریق تلفن و سایت‌های اینترنتی همچنان از کتابفروشی‌ها کتاب بخرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها