سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
​هند میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب ابوظبی 2019

بیست‌و نهمین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی همزمان با بازگشایی سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه البیان- بیست‌و نهمین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی فردا (24 آوریل) با حضور 50 کشور و صدها ناشر و بیش از 500 هزار عنوان کتاب افتتاح می‌شود و تا تاریخ (30 آوریل) به مدت 6 روز به فعالیت‌های خود که شامل بیش از 80 برنامه فرهنگی، آموزشی، دیدار با نویسندگان و برگزاری جلسات متعدد است، ادامه خواهد داد.

 شعار این دوره از نمایشگاه کتاب ابوظبی «معرفت... دروازه آینده» و شخصیت محوری سال نیز عوشه السویدی، بانوی شاعر اماراتی، انتخاب شده است.

بیشتر برنامه‌های بیست ونهمین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی، حول محور معرفی تنوع و گستردگی فرهنگی هند که به عنوان میهمان افتخاری با بیش از 30 ناشر هندی در نمایشگاه حضور دارد اختصاص خواهد یافت.

کشورهای اوکراین، جمهوری چک، استونی، مالت و پرتغال اولین بار است که در این دوره از نمایشگاه کتاب ابوظبی حضور خواهند یافت.

عبدالله ماجد آل علی، مدیر اجرایی بخش ناشران در اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی، انتخاب هند را در این دوره از نمایشگاه کتاب ابوظبی، نمایانگر روابط تاریخی هند با جهان عرب دانست و نیز بیانگر نقش بارزی که این نمایشگاه در پذیرفتن فرهنگ‌‌های دیگر بر عهده دارد.

او در ادامه افزود «از نویسندگان، ادبا و اندیشمندان هندی که در طی سال‌های گذشته با آثارشان در سطح جهانی درخشیده‌اند برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آورده‌ایم تا از نزدیک با فرهنگ متمایز هندی آشنا شویم و یقین داریم که این دوره از نمایشگاه کتاب ابوظبی، بهترین دوره در طول تاریخ برگزاری آن خواهد بود.»

امسال با افزایش استقبال از نشر الکترونیکی، این نشر یکی از فعال‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب ابوظبی را تشکیل می‌دهد و تعداد زیادی از ناشران نیز نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌هایشان را به همراه نسخه کاغذی آن عرضه خواهند کرد و برنامه‌های متنوعی برای معرفی امکانات نشر دیجیتال در دنیا و انتقال تجربه‌های تعاملی الکترونیکی با کتاب برای جذب جوان‌ها تدارک دیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها