یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
برندگان جایزه کتاب شیخ زاید 2019 معرفی شدند

جوایز شیخ زاید که از گران‌قیمت‌ترین جوایز ادبی جهان عرب است به نویسندگان و چهره‌های فرهنگی برگزیده اعطا‌ء شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه امارات الیوم- اسامی برگزیدگان سیزدهمین دوره جایزه کتاب شیخ زاید در امارات که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان عرب محسوب می‌شود در شش بخش، طی مراسمی معرفی شدند.
 
بنسالم حمیش از کشور مراکش برای نوشتن کتاب زندگی‌نامه‌ای «ذات بین وجود و ایجاد» که از مرکز فرهنگی کتاب منتشر شده بود موفق شد جایزه بخش ادبیات شیخ زاید را برنده شود. جایزه بخش ادبیات کودک، به کتاب «آرزو دارم مخلوط‌کن سیمان شوم» منتشر شده از نشر دارالحدائق، نوشته حسین المطوع، نویسنده کویتی رسید و عبدالرزاق بلقروز از کشور الجزایر برای کتاب «ماهیت ارزش‌ها و آزادی مفاهیم در راستای پیوند دوباره و یکپارچه‌سازی ارزش‌ها و علوم اجتماعی» که از سوی موسسه فکر و ابداع منتشر شده بود برنده بخش نویسندگان جوان این جایزه شد.
 
شربل داغر، پژوهشگر لبنانی نیز موفق شد برای نگارش کتاب «شعر معاصر عربی: قصیده نثر» برنده بخش نقد ادبی و هنری جایزه شیخ زاید شود و در رشته فرهنگ عربی در زبان‌های دیگر، کتاب «سیر و کشف در میراث داستانی عربی» نوشته فیلیپ کندی از امریکا به عنوان برنده شناخته شد.
 
 مرکز عربی ادبیات جغرافیایی «ارتیاد آلافاق» در امارات نیز جایزه بخش صنعت نشر و فن‌آوری فرهنگی شیخ زاید را برنده شد.
 
لازم به ذکر است که مراسم بزرگداشت و اهدای جوایز به برگزیدگان طی مراسمی روز 25 آوریل در موزه لوور ابوظبی برگزار خواهد شد.
 
جایزه شیخ زاید که از سوی امارات متحده عربی از سال 2007 راه‌اندازی شده از معتبرترین جوایز جهان عرب است که با هدف تجلیل از نویسندگان، ناشران و اندیشمندانی که در راستای غنای فرهنگی و ادبی کشورهای عربی می‌کوشند به صورت سالانه برگزار می‌شود.
 
 ارزش کلی این جایزه بالغ بر 5 میلیون و 500 هزار درهم است که هر کدام از شش برنده مبلغ 750 هزار درهم اماراتی و یک مدال طلا دریافت می‌کنند و شخصیت فرهنگی سال که نامش، روز اهدای جوایز به برگزیدگان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی اعلام خواهد شد صاحب یک میلیون درهم به‌ علاوه مدال طلا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها