پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

سی‌و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس با حضور ایران فردا افتتاح می‌شود و سلطنت عمان مهمان ویژه‌ آن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رادیو فرانس‌اینتر- سی‌و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سه‌روزه کتاب پاریس به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی فرانسه درهای خود را از فردا (15مارس) به روی بازدیدکنندگان از سراسر دنیا خواهد گشود و تا سه روز به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

در این نمایشگاه بیش از 200 برنامه، دیدار و ملاقات با نویسندگان و سمینارهای تخصصی در خصوص کتاب تدارک دیده شده و با برنامه‌های جنبی مختلف برای کودکان درصدد است تا رابطه بین کتاب و کودک را افزایش دهد.

امسال قرار است از یک کتاب مینیمال ضد آب تحت عنوان «طغیان آب» که از برگه‌هایی از جنس سنگ درست شده و از سوی انتشارات ادسپات منتشر شده رونمایی شود که امکان مطالعه آن را در زیر دوش حمام فراهم می‌آورد.

پیش‌‌بینی می‌شود که بیش از 3 هزار نویسنده فرانسوی و بین‌المللی از این نمایشگاه کنند که چهره‌های معروف جهانی مانند اورهان پاموک، نویسنده ترک برنده نوبل ادبیات، نیکولا متیو، برنده گنکور 2018 و املی نوتوم، نویسنده فرانسوی در میان آن‌ها حضور دارند.

امسال  به منظور بزرگداشت غنا و گستردگی میراث فرهنگی اروپا، معرفی چهره جدید ادبیات و نویسندگان اروپایی و شکوفایی صنعت نشر اروپا در راس برنامه‌های نمایشگاه کتاب پاریس قرار گرفته است.

سلطنت عمان نیز به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت که این میزبانی در نتیجه سال‌‌های متمادی تبادل فرهنگی بین فرانسه و عمان است و به همین مناسبت ده‌ها نویسنده، شاعر و ناشر عمانی در پاریس حضور خواهند یافت. البته منتقدان بسیاری این میزبانی را همکاری فرانسه با کشوری که سانسور به صورت گسترده در آن اعمال می‌شود دانسته و آن را محکوم کرده‌اند.

گفتنی است که امسال در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس قرار است از کتاب خلیج فارس که به ده زبان ترجمه و منتشر شده در روز 26 اسفند و با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی ایران در فرانسه در غرفه ایران رونمایی شود و در معرض نمایش قرار بگیرد.

این کتاب توسط جواد نوروزی، پژوهشگر ایران در قطع رحلی تالیف شده و  شامل 120 نقشه خلیج‌فارس و  10 سند سازمان ملل است که برای اولین بار در قالب یک کتاب رنگ چاپ به خود دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها