شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
معرفی نامزدهای نهایی جایزه کتاب اورنج /جایزه‌ای تازه تاسیس برای نویسندگان قاره سیاه

نامزدهای نهایی جایزه تازه‌تاسیس کتاب اورنج قاره افریقا که متعلق به نویسندگان فرانسوی‌زبان قاره سیاه است معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از الانباء التونسیه- نامزدهای نهایی اولین دوره جایزه کتاب اورنج قاره افریقا که مربوط به نویسندگان فرانسوی‌زبان قاره سیاه است از سوی هیئت داوران این جایزه معرفی شدند.

اسامی شش نامزد نهایی این جایزه عبارتند از:

«مونیال، اشک‌های صبر» نوشته دجایلی امادو امل از جمهوری کامرون
«نزدیک مرگ» نوشته خلیل دیالو از کشور سنگال
«حتی نمرده است» نوشته یوسف امین العلمی از کشور مراکش
«خیابان 172» نوشته بیار کواسی کانجو از کشور ساحل عاج
«صندلی‌های گلی»نوشته سلیمه الوفاء از کشور مراکش
«پشته شعله‌ور» نوشته یامن المناعی از کشور تونس


قرار است شش نامزد نهایی جایزه کتاب اورنج قاره افریقا در روز جمعه 15 ماه مارس در نمایشگاه بین‌المللی پاریس حضور یافته و در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خانم کریستین البنال، مدیر بنیاد خیریه اورنج برگزار می‌شود درباره آثارشان به بحث و گفت‌و‌گو بنشینند.

برنده نهایی این جایزه روز 23 ماه مه در شهر یائونده، پایتخت جمهوری کامرون معرفی خواهد شد و 10 هزار یورو جایزه نقدی را به خود به خانه خواهد برد.

جایزه کتاب اورنج قاره افریقا، از سوی بنیاد خیریه اورنج که در 18 کشور مختلف قاره سیاه شعبه دارد با هدف حمایت از استعداد‌های ادبی قاره افریقا و موسسات انتشاراتی آن‌ها تاسیس شده و امسال اولین سال برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد. این بنیاد پیش از این در سال 2009 جایزه اورنج را در فرانسه برای تقدیر از نویسندگان فرانسوی‌زبان ایحاد کرده بود. 

جایزه کتاب اورنج قاره افریقا از حمایت سازمان‌هایی چون آکادمی فرانسه، یونسکو، سازمان بین‌المللی فرانکوفونی، آژانس فرانسوی توسعه و حمایت لجستیک بهره‌مند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها