سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
قوانین اتحادیه اروپا برای بازارهای آنلاین کتاب

اتحادیه اروپا اعلام کرده است درصدد تصویب قوانینی است که هدفش ساماندهی فروش آنلاین کتاب توسط انتشارات و فروشگاه‌هایی مثل آمازون است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوکسلر، اتحادیه اروپا اعلام کرده است درصدد تصویب قوانینی است که هدفش ساماندهی فروش آنلاین کتاب توسط انتشارات و فروشگاه‌هایی مثل آمازون است. انجمن کتابفروشان‌ انگلیس (BA) از این تصمیم استقبال و آن را پیشرفتی به جلو در امر کتابفروشی آنلاین خطاب کرده است.
 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه این ماه این اتحادیه درباره قوانینی برای کمک به ناشران و کتابفروشان آنلاین بحث کنند که در صورت تصویب آن شرایط جدیدی برای فروش کتاب در سایت‌های اینترنتی وضع خواهد شد. بر اساس این قوانین قرار است شرایط فروش کتاب توسط سایت‌ها با شفافیت بیشتری خطاب به خریداران تعیین شود.
 
 البته این قوانین باید در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب همه کشورها برسد. طبق این قوانین پیش بینی می‌شود وضعیت کتابفروشی دیجیتال نیز بهبود بخشد. گفته می‌شود با تصویب این قوانین سایت‌های فروش کتاب باید شاخص‌های کیفیت کتاب‌ها را برای مشتری تعیین کنند و نوع خدمات پس از فروش را نیز مشخص کرده باشند.
 
اتحادیه اروپا پیش از این نیز قوانینی برای نظارت و رسیدگی به وضعیت بازار آنلاین کتاب در این قاره تصویب کرده بود که ظاهراً نتوانسته به خوبی موجب ساماندهی بازار کتاب در سایت های اینترنتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها