پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
پولمن از انتشار کتاب جدید سه گانه کتاب غبار خبر داد

رمان جدید قسمت دوم یک مجموعه داستان سه قسمتی به نام کتاب غبار است که کتاب اول آن در سال 2017 منتشر شده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، فیلیپ پولمن نویسنده بریتانیایی و صاحب رمان سه‌‌گانه نیروی اهریمنی‌اش گفته است ماه اکتبر سال جاری رمان جدیدی به نام مشترک المنافع مخفی (Secret Commonwealth) روانه بازار خواهد کرد. پولمن بیشتر به خاطر نوشتن داستان‌های تخیلی شناخته شده است.
 
رمان جدید قسمت دوم یک مجموعه داستان سه قسمتی به نام کتاب غبار است که کتاب اول آن در سال 2017 منتشر شده بود. پولمن پیش از کتاب غبار سه‌گانه نیروی اهریمنی‌اش را منتشر کرده بود که شبکه بی بی سی سریالی تلویزیونی با اقتباس از آن ساخته است. نیروی اهریمنی‌اش شامل، سپیده شمالی، خنجر ظریف و دوربین کهربایی است. در نخستین مجموعه (سپیده شمالی) وی توانست مدال کارنگی را به‌خاطر بهترین رمان کودک در سال ۱۹۹۵ در بریتانیا بگیرد.
 
در کتاب دوم (خنجر ظریف) او توانست دو جایزه Whitbread Prize را برای بهترین کتاب کودکان در سال ۲۰۰۱ و Whitbread Book of the Year در سال۲۰۰۲ به خود اختصاص دهد، باید گفت که این نخستین کتاب کودکانی بود که توانست این جایزه را بدست آورد. این مجموعه در سال ۲۰۰۳ محبوبیت فوق‌العاده‌ای را کسب کرد و در بزرگترین نظر سنجی کتاب بی‌بی‌سی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
 
در سه‌گانه کتاب غبار پولمن زندگی «لایرا بلاکوا» قهرمان مجموعه رمان پیشین «پولمن» در کودکی و ۲۰ سال پس از پایان ماجراهای «نیروی اهریمنی‌اش» روایت می‌شود.
 
 در جلد دوم مجموعه «کتاب غبار»، «لایرا»‌ دیگر یک دختربچه نیست. او این‌بار یک دانش‌آموز است که در جستجوی شهری که گفته می‌شود توسط اهریمن تسخیر شده از اروپا به آسیا سفر می‌کند.
 
پولمن می‌گوید: جلد دوم این سه‌گانه دنباله‌ای است از داستان زندگی «لایرا» و از تاثیرات جستجویی که در جلد دوم انجام می‌دهد و ترس از غبار سخن می‌گوید. من این موضوع را که چگونه وقایع عظیم در لحظه‌ای تغییر می‌کنند و چطور انتقام می‌تواند به قدری پرورش یابد که از دسترس خارج شود جذاب یافتم.
 
جلد دوم این سه‌گانه سوم اکتبر منتشر خواهد شد. ناشران این اثر درباره آن می‌گویند: این کتاب توصیف بی‌نظیری از انسان بودن و رشد کردن و معنا دادن به جهان پیرامون است که توسط یکی از برترین نویسندگان بریتانیایی نوشته شده است.
 
در سال ۲۰۱۸ «فیلیپ پولمن» برای موفقیت قابل ملاحظه در امر نویسندگی رمان به عنوان نویسنده سال انتخاب شد. او همچنین جایزه بهترین کتاب صوتی سال را برای «زیبای وحشی» با روایت «مایکل شین» به خود اختصاص داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها