شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
رمان موراکامی از نمایشگاه کتاب هنگ کنگ جمع‌آوری شد

مسئولان نمایشگاه کتاب هنگ کنگ آخرین رمان هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی را ممنوع اعلام کردند. به کتاب موراکامی برچسب ضداخلاقی زده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ژاپن تودی، مسئولان نمایشگاه کتاب هنگ کنگ آخرین رمان هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی را ممنوع اعلام کردند. گفته می‌شود تمام جلدهای موجود در نمایشگاه جمع‌آوری شده است.

رسانه‌های محلی گزارش کردند مسئولان نمایشگاه برچسب غیراخلاقی به رمان «قتل فرمانده» زدند و آن را از سطح نمایشگاه جمع‌آوری کردند. این برچسب در نمایشگاه هنگ کنگ در مورد کتاب‌های حاوی تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش کتاب موراکامی در کتابفروشی‌های هنگ کنگ تنها با داشتن این برچسب می‌تواند به فروش برسد. مسئولان هنگ کنگی دلیل خاصی برای این اقدام خود اعلام نکرده‌اند.

رمان جدید موراکامی ماجرای نقاش 36 ساله‌ای را روایت می‌کند که بعد از طلاق از همسرش ترجیح می‌دهد در کوهستان زندگی کند. در کوهستان ماجراهای عجیب و غریبی برایش رخ می‌دهد.

موراکامی در سال 2014 پس از اعتراضات عمومی در سال 2014 پیامی در حمایت از معترضان به سیاست‌‌های دولت هنگ کنگ صادر کرده بود. معترضان به وضعیت برگزاری انتخابات اعتراض داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها