شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
جسمین وارد برنده جایزه آنیسفیلد- وولف 2018 شد

جسمین وارد، نویسنده مطرح آمریکایی با رمان «بخوان، دفن نکن، بخوان» برنده جایزه کتاب آنیسفیلد- وولف 2018 در بخش داستان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیوز دی- جایزه ادبی کتاب آنیسفیلد- وولف که از سال 1935 میلادی هرسال از سوی بنیاد کلیولند به منظور تجلیل از آثار ضدنژادپرستانه در آمریکا و استقبال از تنوع فرهنگی اهدا می‌شود، برندگانش را معرفی کرد.

 سومین رمان جسمین وارد با عنوان «بخوان، دفن نکن، بخوان» که پاییز سال گذشته منتشر شده بود برنده این دوره از جایزه آنیسفیلد- وولف در بخش داستانی شد. این کتاب در ماه نوامبر سال گذشته میلادی جایزه ملی کتاب آمریکا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد و در فهرست نهایی جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی و جایزه پن نیز قرار داشت. داستان این رمان که در سواحل رود می‌سی‌سی‌پی می‌گذرد درباره رویارویی سایه‌هایی از تاریخ و نژادپرستی از طریق روایت زندگی خانواده‌ای است که با اعتیاد و زندان دست‌پنجه نرم می‌کند. وارد پیش از این نیز جایزه نابغه بنیاد مک آرتور را از آن خود کرده بود.

این جایزه در بخش غیرداستانی به کوین یانگ، شاعر آمریکایی برای کتاب «دروغ: پیشرفت تزویر، دزدان ادبی، اخبار دروغین» تعلق گرفت. این کتاب نقش فردی نژادپرستی را در تاریخ تزویر آمریکایی واکاوی می‌کند.

 در بخش شعر نیز شین مک‌کری، شاعر آمریکایی برای مجموعه شعر «در زبان اسیر کننده من» برنده جایزه شد و  جایزه یک عمر دستاورد ادبی نیز به ناوار اسکات مومادی، شاعر و رمان‌نویس آمریکایی- هندوستانی که اولین رمانش با عنوان «خانه‌ای از سپیده‌دم» در سال 1969 میلادی برنده جایزه پولیترز شده بود تعلق گرفت.

داوران جایزه آنیسفیلد- وولف را نویسندگان سرشناسی چون جویس کارول اوتسه، استیون پینکر و سیمون اسشما تشکیل می‌دهند. این جوایز قرار است طی مراسمی در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر) در شهر کلیولند به برندگان اهدا شود.

از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به افرادی چون جونو دیاز، تونی موریسون و کلسون وایتهد اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها