چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
طرح یک بنیاد خیریه برای کتاب‌رسانی به کودکان مهاجر

«بنیاد خیریه کلمات» در کشور امارات متحده عربی طرحی برای تاسیس حدود 100 کتابخانه برای کودکان مهاجر در سراسر جهان را به زودی اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گولف‌نیوز، یکی از برنامه‌های آینده «بنیاد خیریه کلمات» (KF) که در کشور امارات متحده عربی فعالیت می‌کند تاسیس حدود 100 کتابخانه برای کودکان مهاجر در سراسر جهان است. البته اولویت این بنیاد خیریه، کودکان کشورهای عربی است.

این بنیاد خیریه اعلام کرده است که ساخت این کتابخانه‌ها بخشی از پروژه بزرگ‌تری به نام «تعهد به کتابخانه» است که قرار است با هدف فراهم کردن کتاب برای کودکان کشورهای با شرایط بحرانی و تمام مهاجران عرب در کشورهای مختلف جهان اجرا شود.

بنیاد کلمات در سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب شارجه نیز شرکت کرده و پروژه مذکور را از آنجا آغاز کرده بود.

یکی از بخش‌های پروژه مذکور فراهم کردن کتاب برای کودکان و نوجوانان مهاجر در کمپ‌های پناهندگان کشورهای اروپایی، آمریکا و بقیه نقاط جهان است.

آمنه المازمی، مدیر بنیاد خیریه کلمات می‌گوید: «با کمک حاکم شارجه توانسته‌ایم بخش‌هایی از پروژه را شروع کرده و قرار است در ادامه با هدف کمک‌رسانی به کودکان جنگ‌ زده در سراسر جهان برای آنها کتاب تهیه کنیم تا از دانش دور نمانند. امیدواریم بتوانیم با این پروژه امید و حس کنجکاوی را در بین کودکان زنده نگه داریم. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها