دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
​کتاب‌های کودک در صدر پرفروش‌ها نمایشگاه کتاب شارجه

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه در حالی امروز ششمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که حوزه کتاب‌های کودک در این نمایشگاه با استقبال گسترده از سوی مردم روبه‌رو شده و بیشترین میزان فروش را تا به حال به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه البیان، ناشرانی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه حضور دارند به اتفاق تایید کردند که کتاب‌های کودک در حوزه‌های گوناگون تربیتی، آموزشی، سرگرمی و قصه بیشترین میزان فروش را نسبت به دیگر کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف داشته است.

کتاب‌های انگلیسی یا رمان‌های ترجمه شده از زبان انگلیسی و رمان‌های عربی نیز در رتبه دوم پرفروش‌ها نمایشگاه کتاب شارجه قرار دارند. این آمارها را ناشرانی که در نمایشگاه حضور دارند و هم‌چنین نویسندگان و اهالی فرهنگ در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند.

دکتر غیاث مکتبی صاحب یک انتشارات در امارات درباره توجه ویژه به کتاب‌های حوزه کودک در نمایشگاه کتاب امسال گفت: «تمرکز اصلی در نمایشگاه شارجه حمایت و پشتیبانی از کودکان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره است. موسسه‌های فعال و تخصصی در امارت وجود دارند که اولویت نخست آن‌ها حمایت از کودکان و پرورش استعدادها و توانایی‌های خاص آن‌هاست. این امر می‌تواند به مثابه یک الگو برای خانواده‌ها در تربیت فرهنگی کودکانشان باشد.»

فدوی البستانی مدیر انتشارت دارالبستانی گفت که امسال کتاب‌های کودک از عوامل مهم در میزان شهرت و جذب بازدیدکنندگان به نمایشگاه کتاب شارجه بوده است؛ اما در دوره‌های پیشین عوامل دیگری از قبیل برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، طراحی و برنامه‌های زنده و سرگرم‌کننده مردم را به بازدید از نمایشگاه ترغیب می‌کرده است.

مدیر اجرایی انتشارت سعودی «کادی و رمادی» گفت: «امسال کتاب‌های آموزشی و تربیتی هم‌چنین استقبال گسترده بازدیدکنندگان را در پی داشته است و فکر می‌کنم که این نوع از کتاب‌ها هم به نوعی در ارتباط با کتاب‌های کودک در حوزه آموزشی باشد.»

مدیر غرفه اماراتی انجمن قرآنی درباره میزان فروش غرفه خود گفت: «در غرفه ما آن‌دسته از کتاب‌های کودک که محتوای آن مفاهیم دینی و مذهبی و قرآنی است و در نمایشگاه امسال عرضه شده است، فروش نسبتا خوبی داشته است.»

نمایشگاه کتاب شارجه که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان عرب و سومین نمایشگاه کتاب بزرگ جهان است از اول نوامبر (10 آبان‌ماه) آغاز به کار کرده و تا 11 نوامبر (20آبان‌ماه) ادامه دارد. این نمایشگاه در سی‌و‌ششمین دوره برگزاری خود میزبان 48 کشور و 2600 رخداد فرهنگی است.

بریتانیا امسال به عنوان اولین مهمان افتخاری در این دوره از نمایشگاه کتاب شارجه حضور دارد. شعار امسال نمایشگاه «یک دنیا در کتاب من» انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها