شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
«خبر جعلی» ترامپ، به عنوان عبارتی جدید وارد دیکشنری کالینز شد

در دوره‌ای که شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در تبادل سریع اطلاعات دارند، استناد به اخبار غیرمستند بسیار رایج شده است. دونالد ترامپ نخستین بار عبارت «خبر جعلی» را برای گزارش اخبار نادرست استفاده کرد و به دلیل استفاده بالای مردم از این عبارت در طول سال اخیر این کلمه وارد دیکشنری کالینز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، «خبر جعلی/ Fake News» که در طول سال گذشته اعتبار زیادی کسب کرده است، به دلیل «حضور همه‌جانبه»‌ اش در بسیاری از گفت‌وگوهای دنیای امروز، وارد دیکشنری کالینز شد.
 
لغت‌نویس دیکشنری کالینز، که مسئول توجه به چهار‌و‌نیم میلیارد واژه‌ای است که در طول سال‌های مختلف به این دیکشنری اضافه‌ شده‌، می‌گوید استفاده از این عبارت نسبت به سال 2016 میلادی، حدود 365 درصد افزایش یافته است.

این کلمه که در زبان انگلیسی با حروف بزرگ نوشته می‌شود، بخش ثابت سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جنجالی ایالات متحده است و اصطلاحاً به اخباری قلمداد می‌شود که بر پایه احساسات و نه قضایای منطقی در تلویزیون و دیگر رسانه‌های جمعی به مردم عرضه می‌شود. ترامپ معتقد است اخبار مختلفی که رسانه‌ها از رسوایی‌های متعدد وی گزارش می‌کنند جعلی و نادرست است.
 
بیشتر کلماتی که امسال به دیکشنری کالینز اضافه شده‌، سیاسی هستند. هیل نیواستد، مدیر مجموعه کالینز در این باره می‌گوید: «با سر کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید در آمریکا و انتخابات بریتانیا اصلاً جای تعجب ندارد کلمات جدید سال جاری بیشتر سیاسی باشند. زیرا در طول تاریخ، سیاست نقش اساسی در شکل‌گیری زبان ملل مختلف داشته است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها