سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
تعدیل نیرو در انتشارات «پنگوئن» به دلیل کاهش فروش کتاب‌های چاپی

با افزایش فروش کتاب‌های الکترونیک در انگلستان انتشارات «پنگوئن» تصمیم گرفته است 225 جایگاه شغلی خود را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «گاردین»، اقدام انتشارات «پنگوئن» در تعدیل نیروی انسانی خود در فروشگاه «وارویکشایر» در آستانه سال نو میلادی موجب خشم و نگرانی کارکنان آن شده است.
 
ناشر رمان‌هایی چون «برو نگهبانی بگمار» نوشته «هایپر لی» اعلام کرده است که به دلیل پایین آمدن درخواست‌ها برای خرید کتاب‌های چاپی تصمیم به تعدیل 225 جایگاه شغلی کرده است.
 
«پیتر کالسون» یکی از مسئولان انتشارات «پنگوئن» گفته است که «دگرگونی در عادت کتاب‌خوانی و افزایش درخواست برای کتاب‌های الکترونیکی این جایگاه‌های شغلی را در معرض خطر قرار داده است.»
 
وی افزود: «زمانه نگران‌کننده‌ای است برای کارکنان و خانواده آنان؛ به‌ویژه که در آستانه سال نو میلادی قرار داریم.»
 
این ناشر بزرگ انگلستان هم‌چنین تصمیم گرفته است در مرکز پخش کتاب خود در منطقه «سنترال پارک» از سال 2017 کاهش نیرو دهد و تا سال 2019 آن را به‌طور کامل تعطیل کند.
 
با این حال «تام ولدون» مدیرعامل «پنگوئن» گفته است که کارکنان تعدیل شده بسته مالی بسیار بیشتر از حداقل حقوق سالانه خود دریافت می‌کنند و این موسسه به آن‌ها در یافتن کار جدید کمک خواهد کرد.
 
با افزایش مخاطبان کتاب‌های الکترونیکی چون «کیندل»، «کوبو» و یا «نووک»، مخاطبان کتاب‌های چاپی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده‌اند. آمارهای منتشر شده از سوی انجمن ناشران انگلستان نشان می‌دهد که فروش کتاب‌های دیجیتال در این کشور سال گذشته 11 درصد افزایش داشته و به 563 میلیون پوند رسیده است؛ این درحالی است که هرچند فروش کتاب‌های چاپی 2.75 میلیارد پوند بوده اما از نظر درصدی مخاطبان آن 5 درصد کمتر شده‌اند.
 
گفته می‌شود کتاب‌های الکترونیکی 25 درصد از کل بازار کتاب انگلستان را شامل می‌شود. با این حال برخی کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای چون «واتراستون» با این بهانه که کتاب‌های دیجیتال نتوانسته‌اند به هدف خود برسند، بخش فروش این گونه آثار را از فروشگاه‌ها خود برچیده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها