شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
راب بیدولپ برنده جایزه کتاب کودک واتراستونز 2015

کتاب «دورباد» اولین اثر «راب بیدولپ» برنده 2015 جایزه کتاب کودک واتراستونز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پایان رقابت 2015، کتاب دورباد برنده بخش بهترین کتاب مصور، سالی گرین با کتاب «نیم بد» برنده بخش بهترین کتاب برای نوجوانان و «قاتلی با رفتار شدیداً زنانه» اثر روبین استیونز نیز برنده بخش بهترین رمان برای 5 الی 12 ساله‌ها شد.

کتاب «دورباد» که 5 هزار پوند جایزه را به خود اختصاص داد درباره پنگوئن آبی رنگ و دوستانش است که بدون برنامه از قطب به جنگل رفته و داستانی زیبا با تصاویر منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند.

این جایزه برای یازدهمین سال بود که برگزار شد و باهدف کشف استعدادهای نوین درباره کودک و ادبیات تصویری کودک راه‌اندازی شده است.

ملیسا کاکس که مسئول خرید آثار کودک برای انتشارات واتراستونز بوده و داوری این قضاوت را بر عهده داشته دراین‌باره گفت یک کتاب مصور خوب این نیست که چگونه از خواندن و دیدن آن لذت می‌برید بلکه باید دید آیا خواننده 50 ساله از آن لذت می‌برد یا خیر؟

«نیم بد» سالی گرین نیز به عنوان سه‌گانه‌ای درباره جادوگران سیاه و سفید است که توانست برنده بخش بهترین کتاب برای نوجوانان شود.این کتاب به قدری در سطح بین‌المللی موردتوجه واقع‌شده که در مدت کمی به 25 زبان زنده دنیا ترجمه و منتشرشده است.

«قاتلی با رفتار شدیداً زنانه» نیز کتابی پررمز و راز است که محیط کارآگاهی و جنایی را داخل مدرسه برده است.

در رقابت امسال به «سالی گرین» و «روبین استیونس» هر کدام 2 هزار پوند اهدا شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها