چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
جایزه 40 هزار پوندی رمان فولیو 2015 در دستان آخیل شارما

«زندگی خانوادگی» رمانی که 13 سال نوشتن و انتشار آن طول کشید، برنده 2015 جایزه بین‌المللی فولیو به ارزش 40 هزار پوند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه موسوم بهFolio Prize  که به بهترین رمان نوشته‌شده به زبان انگلیسی و منتشرشده در کشور انگلیس از سراسر جهان تعلق می‌گیرد امسال به دومین رمان آخیل شارما،که در لیست 10 کتاب برتر 2014 نیویورک‌تایمز نیز قرارگرفته بود، رسید.

«زندگی خانوادگی» داستان دردآوری است که به گفته نویسنده 13 سال طول کشیده تا نوشته و منتشرشده و درواقع نوعی خاطره‌نویسی و رمان را در خود جای داده و کمیک سیاه از پسربچه‌ای است که بین انجام وظیفه و بقا باید یکی را انتخاب کند.

«ویلیام فینس» رئیس هیئت‌داوران در مراسمی رسمی در لندن خطاب به برنده گفت از فهرست فینالیست‌های پرافتخار 2015 اثر شفاف، دلسوزانه آخیل شارما را که رمانی سمبل فرهنگ‌های بین‌قاره‌ای است، انتخاب کردیم که پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و بقا، دلبستگی، تنش، مسئولیت، فاجعه را به عنوان عناصر اصلی داستانی با خود به یدک می‌کشد.

چک 40 هزار پوندی را ژان-مارک راث، از اعضای جامعه فولیو در مراسمی رسمی در لندن به آخیل شارما اهدا کرد.

جایزه فولیو  / Folio Prize به ارزش 40 هزار دلار در سال 2014 باهدف معرفی رمان‌های جدید دورمانده از جایزه من بوکر راه‌اندازی شد.

آخیل شارما متولد دهلی نو است که در سال 1979 به امریکا مهاجرت کرد. داستان‌های وی در نیویورکر و آتلانتیک مانتلی منتشر شده و جوایز بهترین داستان‌های کوتاه امریکایی و جایزه اوهنری را به خود اختصاص داده است. اولین رمان وی بنام «پدر مطیع» برنده جایزه 2001 پن/همینگوی شد. در سال 2007 نیز نامش در فهرست بهترین رمان نویس های امریکایی جوان ثبت شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها