چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
«سارا بم» برنده 2015 جایزه ادبی هنسی ایرلند در بخش نویسندگان نوظهور

رمان «عشق چهارفصل» نوشته «سارا بم» که ماه گذشته راهی بازار شد برنده بخش نویسندگان نوظهور ایرلند در زیرمجموعه جوایز ادبی هنسی شد. همچنین «سیمون لوئیس» برنده جایزه شاعر نوظهور و «هنریه تا مک کروی» برنده بخش اولین رمان و پائولا میهان نیز شخصیت ادبی برجسته سال (جایزه Hall of Fame) شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «سارا بم» که تحسین همگان را برای اولین تجربه داستانی خود حین گذراندن کلاس نوشتن خلاقانه برانگیخته باعث شد تا داوران چهل و چهارمین دوره جایزه ادبی هنسی، در حضور «پائولا میهان» شاعر برجسته ایرلندی، وی را برنده بی‌چون و چرا در هتل وستین دوبلین اعلام کنند.

کتاب وی «Spill Simmer Falter Wither» نام دارد که حروف اول هر کدام از این 4 واژه یک فصل سال را شامل می‌شود (s/spring ، s/summer، f/Fall و w/winter ) و کتابش داستان عاشقانه فوق‌العاده‌ای است که چهار فصل عشق را در خود جای داده است!

سارا بم که اخیراً جایزه داستان نوظهور / Emerging Fiction Award را برای داستان کوتاه خود (آغاز موزون) به دست آورده، متولد 1984و ساکن کورک انگلیس است و در حال حاضر دانشجوی مجسمه‌سازی در دوبلین است.

جوزف اوکانر که رمان وی را مطالعه کرده در سایت آیریش تایمز نوشت: آنچه سارا نوشته یک دستاورد خیره‌کننده با قلمی منحصربه‌فرد است و یکی از قدرتمندترین رمان‌هایی است که در سالهای اخیر خوانده است.

گفتنی است سارا بم برنده جایزه داستان کوتاه 2014 موسوم به دیوی بیرنس نیز شده است.

کتاب مرگ زمستان هنریه تا مک کروی نیز امسال در بخش اولین رمان برنده جایزه هنسی شد.

کتاب باغ‌وحش،کورک،1881   که مجموعه شعر سیمون لوئیس است نیز برنده بخش شعر نوظهور جایزه هنسی شد.

از سال 2003 نیز جایزه‌ای بنام Hall of Fame (شخصیت ادبی برجسته سال) در زیرمجموعه جوایز هنسی تعریف‌شده که به یک نویسنده برجسته تعلق می‌گیرد که جایزه امسال به پائول میهان رسید. قبل از میهان، نویسندگانی مانند سباستین بری، درمونت بولگر،فرانک مک گینس و آن انرایت موفق به دریافت این جایزه شده بودند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها