شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
«یک ساعت در پاریس» 40 هزار دلار برد / اعتراض «کارین فریدمن» به خشونت جنسی علیه زنان در غرب

«کارین فریدمن» استاد دانشگاه در رشته فلسفه جایزه غیر داستانی بریتیش کلمبیا 2015 را به ارزش 40 هزار دلار (دلار کانادا) از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) یازدهمین دوره جایزه موسوم به «جایزه غیر داستانی ملی بریتیش کلمبیا» / BC National Non-Fiction Award به کتاب «یک ساعت در پاریس» نوشته «کارین فریدمن» تعلق گرفت.

این کتاب زندگی واقعی نویسنده در 22 سالگی در پاریس را رقم می‌زند و از خشونت جنسی انجام‌شده علیه وی در سال 1990 پرده برمی‌دارد. نویسنده که حین اتفاق ناگوار در پاریس 22 ساله بوده داستان خشونت جنسی علیه خود را می‌نویسد و اینکه چگونه پس از حادثه در دادگاه‌های پاریس مأیوس شده و برای التیام زخم‌های روحی ناشی از تجاوز به عنف، به مرکزی در تورنتو و بعد کلینیک مداوای خشونت‌های جنسی در افریقا رفته است. در جای‌جای کتاب از دوران نقاهت فریدمن و سختی‌های دوران پس از حادثه وحشیانه گفته‌شده است.

در این کتاب حادثه شخصی که برای نویسنده پیش‌آمده با آخرین مباحث فلسفی، عصب‌شناسی و روان‌شناسی درهم آمیخته‌شده و از زندگی یک بدن که دچار آسیب روانی و جسمی شده و با آن زندگی می‌کند، می‌گوید. وی بر نظریه اختلال در استرس پس از سانحه می‌گوید و اینکه چگونه می‌توان دست با بازیابی روحی برای این نوع افراد زد.

این کتاب در حالی برنده 2015 می‌شود که بر اساس آمار از هر 3 زن در جهان یک زن اسیر خشونت جنسی می‌شود و نویسنده معتقد است با نوشتن این کتاب قصد داشته تا حکومت‌های غربی را وادار به تصمیم‌گیری‌های جدی‌تر و قانونی، علیه خشونت جنسی به زنان کند.

وی همچنین از ربوده شدن و تجاوز زنان بومی در کانادا ابراز تأسف کرد و از دولت کانادا خواست تا جلوی این نوع فجایع را هر چه سریع‌تر بگیرد. وی تأکید کرد مادامی که از اراده سیاسی در کانادا خبری نباشد هیچ تغییری در این زمینه به وجود نخواهد آمد. وی آنچه در کانادا رخ می‌دهد را شکست جمعی علیه جلوگیری از ترویج خشونت جنسی و سکوت خجل زده قربانیان و جامعه دانست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها