دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
5 هزار پوندی شدن جایزه کتاب سال سفر دولمن با نامی جدید در رقابت 2015

با افزایش رقم جایزه کتاب سال سفر دولمن 2015 به 5 هزار پوند نام جایزه نیز به کتاب سال سفراستفورد دولمن /Stanford Dolman Travel Book تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه کتاب سال سفر دولمن 2015 (که اختصاص به داستان‌های روایی از سفر ماجراجویان معاصر جهان دارد) همچنین از 2500 به 5000 پوند افزایش پیدا کرد و اینک حامی اصلی آن کتاب‌فروش و نقشه فروش بسیار معتبر انگلیسی – استنفوردز- پشتیبان مالی آن شده است.

(ادوارد استنفوردز در سال 1853 میلادی فروش کتاب‌های سفر و مسافرت، نقشه‌های سفر و سایر اقلام مسافرتی را در فروشگاه خود در لندن راه‌اندازی کرد و افراد و ماجراجویان مشهوری مانند شرلوک هلمز،دیوید لیوینگستون، ارنست شکلتون، رادولف فینس و ...از این فروشگاه خرید کردند.)

بعدازآنکه سال 2004 سال پایان تلخ جایزه کتاب سفر توماس کوک به ارزش 10 هزار پوند اعلام شد، ویلیام دولمن در سال 2006 به عنوان عضو کلوب سفر جایزه دولمن را راه‌اندازی کرده و از جیب خود هزینه‌ها را پرداخت کرد تا اینکه امسال استنفوردز رقم جایزه را تقبل خواهد کرد.

هرچند این رقم در مقایسه با جوایز برتر ادبی مانند جایزه 85 هزار پوندی ایمپک دوبلین، من بوکر 60 هزار پوندی، جایزه کاستای 30 هزار پوندی؛ رقم زیادی محسوب نمی‌شود اما گردش مالی 31.5 میلیارد پوندی سفر و مسافرت انگلیسی‌ها رقم هنگفتی است!

علاقه‌مندان جایزه کتاب سال سفر استنفورد دولمن تا 28 فوریه مهلت‌دارند تا آثار روایی از مسافرت‌های خود را ارسال کنند. فهرست فینالیست‌ها 25 ژوئن و برنده نهایی نیز 29 سپتامبر 2015 اعلام خواهد شد.

«سیلویان تسون» نویسنده فرانسوی کتاب «تسلی جنگل: تنها در کلبه در میانه منطقه تایگا» توانست جایزه سال 2014 کتاب سفر انگلیس با عنوان جایزه کتاب سفر دولمن را کسب کند.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها