دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
اختصاص جایزه ادبی بنجامین فرانکلین به موضوعی درباره مسلمانان و ماه رمضان

مقاله‌ای درباره مسلمانان بریتانیا و ماه رمضان، برنده رقابت 2014 جایزه ادبی بنجامین فرانکلین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مقاله «کاسی اوبرین» فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد درباره «مسلمانان بریتانیا و تأثیر ماه مبارک رمضان بر این جامعه در ابراز همدردی با فقرا» برنده جایزه 750 دلاری 2014 جایزه موسوم به The Benjamin Franklin House Literary Prize شد.

بر اساس درخواست هیئت‌داوران جایزه 2014، شرکت‌کنندگان در رقابت باید مقاله‌ای 1000 الی 1500 کلمه‌ای با الهام ازجمله معروف بنجامین فرانکلین مبنی بر«وقتی چاه خشک می‌شود ، قدر آب را می‌فهمیم»، می‌نوشتند.

اوبرین در مقاله خود ضمن برشمردن ویژگی‌های  ماه رمضان تحلیل می‌کند که چگونه روزه گرفتن باعث می‌شود تا مسلمانان با مردم فقیر ابراز همدردی کنند.

فارغ‌التحصیل رشته زبان‌های مدرن دانشگاه آکسفورد، در کمپانی تحقیقات کسب‌وکار در لندن در بخش روسیه کار می‌کند.

نفر دوم این جایزه نیز کریستوفر هایل‌اند بود که در مقاله خود نشان می‌دهد که چگونه بنیان‌گذار و یکی از پدران ایالات‌متحده ما را به سوی زندگی اصولی رهنمون ساخت.

جایزه 750 پوندی روز یازدهم فوریه در مراسمی رسمی در «خانه بنجامین فرانکلین» در لندن اهدا خواهد شد.
بنجامین فرانکلین یکی از پدران و بنیان‌گذاران ایالات‌متحده امریکا (1706-1790) از مادری آمریکایی و پدری انگلیسی در بوستون ماساچوست متولد شد.وی ناشر،نویسنده، مخترع،فیزیکدان، سیاستمدار و دیپلمات برجسته بود. اصول سیزده‌گانه معرفتی وی شامل: خویشتن‌داری،انضباط، قناعت، سکوت و آرامش،راستی و درستی، سعی و کوشش، عدالت، اعتدال، نظافت، آسایش، عفت و فروتنی مشهوراست.

«جان استازینسکی» رئیس «خانه بنجامین فرانکلین» در لندن جایزه مذکور را در راستای توسعه افکار انسانی و اخلاقی وی بنانهاده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها