دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
انتشار اسامی راه‌یافتگان به رقابت 2015 گران‌ترین جایزه داستان کوتاه جهان

اسامی راه‌یافتگان به مرحله اولیه گران‌ترین جایزه داستان کوتاه جهان موسوم به Sunday Times EFG Short Story Award به ارزش 30 هزار پوند منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رقابت 2015 نوزده نویسنده مشهور و غیر مشهور از سراسر دنیا ازجمله انگلیس برای مرحله اولیه برگزیده شدند.

نام‌هایی چون «یی یوآن لی» نویسنده چینی-آمریکایی، جوزف اونیل نویسنده «ناکجاآباد» که در جایزه من بوکر وارد مرحله اولیه شده بود، مارک هادون که برای دومین بار راه این مرحله شده ،دیوید پیس نویسنده «اتحاد لعنتی» در کنار «مونا سیمسون» آمریکایی و «الیزابت مک کراکن» در رقابت 2015 دیده می‌شوند.

همچنین نام دو نویسنده جوان انگلیسی بنام‌های جولیان پاچیکو دانشجوی دکترا که اولین کتابش را به چاپ رسانده و نیز ربکا اف جان که اولین مجموعه داستان کوتاهش پاییز 2015 راهی بازار می‌شود؛ در بین 19 اثر برگزیده در مرحله اول دیده می‌شود.

دیدن قلم‌های جدید در رقابت 2015 نیز قابل‌توجه است: آنا متکالف 27 ساله که در سال گذشته جزو فینالیست‌های رقابت بود و نیز کولین بارت ایرلندی که با کتاب پوست‌های جوان برنده جایزه کتاب اول گاردین 2014 شده بود.

آثار راه‌یافته به مرحله اولیه جایزه داستان کوتاه EFG به شرح زیر است:
مجموعه ترفندهای هودینی / روتیمی باباتونده
راه‌ها / کولین بارت
قیام شرخ پوستها/ آن بیاتی
پلیس سفید چاق با ابروهای زنجبیلی / لوئیس داتی
کشاورز مدرن / امیلی فرانکلین
اسکله ساحلی/ مارک هودن
اعداد دستکش‌ساز/ ربکا اف جان
زن پناه‌جو / یی یوآن لی
گرسنه / الیزابت مک کراکن
رودخانه کاذب / پائولا موریس
فضای بین ستارگان / اسکات اوکانر
در جستجوی آرزوهای ژول ورن برای سفر در زمان / ماری اودوناگی
داوران / جوزف اونیل
خوش‌شانس / ج.لیان پاچیکو
پس از جنگ،قبل از جنگ / دیوید پیس
تعطیلات / مونا سیمسون
هنوز آب / ارین سوروس
عنکبوتهای استکهلم / ای جی سویفت
کیک عروسی / مادلین تی ین

گفتنی است آدام جانسون امریکایی در سال 2014، جونوت دیاز امریکایی-دومینیکنی در سال 2013 ، کوین باری ایرلندی در سال 2012، آنتونی دوئر امریکایی در سال 2011 و سی کی استید نیوزیلندی در سال 2010 برندگان پیشین این جایزه ادبی بوده‌اند.

جایزه داستان کوتاه ساندی تایمز به ارزش 30 هزار پوند در سال 2010 با حمایت مالی بانک خصوصی EFG انگلیس راه‌اندازی شد. دیگر جایزه گران داستان کوتاه جهان ، جایزه داستان کوتاه بی‌بی‌سی به ارزش 15 هزار پوند است که در سال 2008 راه‌اندازی شد ولی به اهمیت ، بزرگی و تنوع جایزه ساندی تایمز نمی‌رسد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها