پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
«حادثه بعید» نوشته «جودی بلوم» تابستان 2015 برای 16 ساله‌ها می‌آید

جدیدترین رمان «جودی بلوم» بنام «حادثه بعید» تابستان 2015 ویژه نوجوانان 16 سال راهی بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات ناپف (ناف)/Knopf ضمن اعلام این خبر به نقل از نویسنده مشهور کودکان نوشت طی سه ماه در سال‌های 1951-1952 در منطقه الیزابت نیوجرسی – جایی که جودی بلوم دوران نوجوانی خود را می‌گذارند- چند سانحه هوایی رخ می‌دهد و این موضوع پس‌زمینه رمان جدید خانم بلوم شده که ذهن نوجوانان 16 ساله را با خود درگیر می‌کند تا سرانجام متوجه شوند که دلیل سوانح هوایی آن سال‌ها چه بوده است؟ یک انتقام؟ حملات موجودات فضایی؟ کسی چه می‌داند این حوادث وحشتناک چه بوده است؟

جودی بلوم با استفاده از تخیل خود در کنار تحقیقاتی که قبل از نوشتن در مورد این سوانح کرده، سه نسل از خانواده، دوستان و غریبه‌ها را که تحت تأثیر قرارگرفته‌اند را مستقیم و غیرمستقیم وارد داستان «حادثه بعید» می‌کند و با حفاری عمیق شخصیتی تأثیر سوانح هوایی روی آن‌ها را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

در سال‌های 1951 و 1952 بلوم، خود نوجوان بود که شاهد سوانح هوایی شد ولی اکنون همه چیز آن حوادث را به خاطر نمی‌آورد و به همین دلیل با تحقیق روی موضوع سعی کرده جزییات بیشتری را از آن زمان کسب کرده و در رمان خود بگنجاند.

به گفته این نویسنده مشهور، بسیاری از هم‌نسلان وی تراژدی رخ‌داده را برای فرزندان خود بازگو نکردند و حالا وی در رمان خود در چند سناریو آنچه اتفاق افتاده را برای نوجوانان بازگو می‌کند.

«جودی بلوم» دریافت‌کننده مدال بنیاد ملی کتاب امریکا تاکنون توانسته 85 میلیون نسخه از کتاب‌های خود را به 32 زبان دنیا منتشر و به فروش رساند.

رمان «حادثه بعید» که نوشتنش از 2009 شروع شد، در ژوئن 2015 منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها