یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
زنجان ظرفیت‌‎های خوبی در حوزه ادبیات دارد

ژاله افشاری شاعر زنجانی ظرفیت‌های زنجان را در حوزه ادبیات مناسب توصیف کرد که باید اهالی قلم این استان مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

ژاله افشاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: سرودن شعر و ترانه یک حس درونی و ذاتی است که در وجود هر شخص بروز و نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه من نیز به خاطر ذوق و علاقه و به واسطه استعدادی که داشتم از دوران کودکی در کلاس‌های شعر شرکت می‎کردم، افزود: خوشبختانه معلمان و اساتید بنده از حامیانم در سرودن شعر بودند و با حمایت خانواده نتیجه خوبی در این زمینه گرفتم.

افشاری مقدم با اشاره به چاپ مجموعه شعر «جیغ‌های صورتی» گفت: این کتاب شامل غزل‌‎های سروده شده در طی چند سال است که در 74 صفحه منتشر شده است.

این شاعر زنجانی با اشاره به اینکه کتاب «جیغ‌های صورتی» بدون حمایت سازمانی و با هزینه شخصی به چاپ رسیده است، اضافه کرد: متاسفانه هیچ خرید حمایتی از این کتاب صورت نگرفت و فقط 30 جلد از کتاب را وزارت ارشاد خریداری کرد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حمایت‌های بسیار کم از شعرا و نویسندگان به این حرفه نمی‌توان به عنوان یک شغل نگاه کرده و روی آن حساب کرد، گفت: بیشتر افرادی که در این حرفه مشغول فعالیت هستند، شغل ثابت دیگری هم دارند.

افشاری مقدم با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت‌‎های خوبی در حوزه ادبیات از جمله نویسندگی و شعر دارد، گفت: با این حال حمایت خوبی از این قشر وجود ندارد.

یک شاعر زنجانی با اشاره به اینکه انجمن‌های ادبی با وجود محدودیت مالی کلاس‌های خوبی در حوزه شعر و ادبیات برگزار می‌کنند، اضافه کرد: خروجی همین کلاس‌ها افرادی هستند که کتاب به چاپ رسانده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها