چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کارگاه «مدیریت پوشش در سبک زندگی» ویژه بانوان برگزار شد

کارگاه «مدیریت پوشش در سبک زندگی» ویژه بانوان همزمان با سوم خرداد؛ سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به‎‌مناسبت دهه کرامت در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در حاشیه این کارگاه که به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح چهارشنبه در کتابخانه عمومی خلیج فارس برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: کارگاه «مدیریت پوشش در سبک زندگی» با توجه به اهمیت و تاثیر پوشش و سبک زندگی افراد در جامعه ایران اسلامی از طریق الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) از جمله حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت و ولادت کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد.

حیدر راهب با بیان اینکه حضور برای همه بانوان در این کارگاه بود، ادامه داد: از آنجایی که نیمی از جمعیت کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر را بانوان به‌ویژه دختران جوان تشکیل می‌دهد که ارتباط مستقیمی با کتابداران دارند، این کارگاه عملی می‌تواند در آموزش همکاران ما در برخورد و راهنمایی این قشر از مراجعه‌کنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: مدرس این کارگاه حجت‌الاسلام مجید همتی روانشناس و متخصص کودک و نوجوان و مهارت‌های زندگی و دکترای روانشناسی عمومی است که در زمینه‌های مشاوره و روانشناسی خانواده سابقه درخشانی دارد. وی برگزار کننده دوره‌های متعدد روانشناسی و سبک زندگی اسلامی در سراسر کشور است و تالیفات بسیاری هم در این زمینه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سپس به اهمیت پوشش زنان اشاره و تصریح کرد: پوشش یکی از شئونات انسانی است که به خصوصیات مختلف اجتماعی و فردی هر شخص بر می‌گردد، می‌توان این‌گونه گفت که لباس پرچم علاقه‌مندی‌های درونی هر فرد است که از فرهنگ، آداب و اعتقادات و رسوم شخص سخن می‌گوید.

به عقیده وی، سبک زندگی منعکس‌کننده ترجیحات افراد است که در عرصه‌های مختلف زندگی همچون اوقات فراغت، نوع موسیقی، پوشش، آرایش و ظاهر بروز پیدا می‌کند. هجمه‌های فرهنگی و نفوذ سبک زندگی غربی و اروپایی در خانواده‌های ایرانی و همچنین پوشش‌های نامتعارف برخی از زنان در جامعه زمینه‌ساز بروز ناهنجاری‌هایی چون طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها شده است که در این کارگاه با آسیب‌شناسی این مسائل راهکارهای عملی آن نیز ارائه شد.

به گزارش ایبنا، کتاب‌های «تنبیه آری یا خیر؟»، «نظم‌آموزی به کودکان»، «استرس و راهکارهای مقابله با آن»، «اعتماد به نفس کودک من»، «یک ایست تا بیست» و مقاله «اصول و روش‌های تربیتی قرآن» و «‌ارتباط موثر برای نوجوانان» از تالیفات حجت‌الاسلام مجید همتی، روانشناس و متخصص کودک و نوجوان و مهارت‌های زندگی ویژه بانوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها