سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
دوره آموزش سامانه مؤدیان برای چاپخانه‌داران برگزار شد

دوره آموزش سامانه مؤدیان برای چاپخانه‌داران برگزار شد، فعالان صنعت چاپ در این دوره با کارکرد و چگونگی اعمال قوانین مربوط به پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان آشنا شدند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری دوره آموزش سامانه مؤدیان برای فعالان صنعت چاپ بیان کرد: برپایی دوره آموزشی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای صنف چاپ بسیار ضروری است زیرا قانون پایانه‌های فروشگاهی، قانون بسیار سختی است که متأسفانه چندان از سوی صاحبان مشاغل، جدی گرفته نشده است.
 
وی با بیان اینکه اتحادیه به حوزه آموزش اهمیت ویژه‌ای می‌هد، افزود: آموزش، رکن اصلی پیشرفت در هر مجموعه، واحد صنفی - صنعتی و سازمانی است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم فعالان صنعت چاپ در کلاس‌های آموزشی مباحث مالیاتی شرکت کنند و ویدئو‌های مربوط به این کلاس‌ها را حتما دریافت کنند.
 
ابوالحسنی تأکید کرد: این کلاس آموزشی می‌تواند مؤدیان و صاحبان واحدهای صنفی را به فرآیند و ضرورت پرداخت مالیات آشنا کند و امور کسب و کار آن‌ها برای اینکه دچار اشکالاتی از قبیل جرایم مالیاتی نشوند؛ تسهیل کند. از طرفی برپایی چنین دوره‌های آموزشی، موجب فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات در میان عموم صاحبان مشاغل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، نخستین اتحادیه در میان اتحادیه‌های کشور است که همزمان با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان مالیاتی، مبادرت به برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه برای اعضای خود کرده است، اهمیت آموزش در مباحث مالیاتی با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، از این رو باید برای مؤدیان و فعالان اقتصادی در هر صنفی، چنین دوره‌های آموزشی برگزار شود.

به گزارش ایبنا؛ دوره آموزش سامانه مؤدیان برای فعالان صنعت چاپ به همت اتحادیه چاپخانه‌داران با همکاری مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی؛ سازمان امور مالیاتی، دوره آموزش سامانه مؤدیان، سه‌شنبه (2 خردادماه) با حضور حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و جمعی از فعالان حوزه چاپ در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، در این دوره اشکان هراتی، معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی به طرح آموزش مباحث مالیاتی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها