سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی در سنندج برگزار می‌شود

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی (هه تاو) به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور گروه‌های مولودی خوان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

رشید محمودی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، اظهار کرد: ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی (هه تاو) از سری برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و در وصف نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد سلاله پاکش امام رضا (ع) چهارشنبه شب 10 خرداد ماه جاری در خانه کُرد سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مولودی خوانی هه تاو ظرفیتی برای نشان دادن موسیقی عرفانی و خانقاهی و تقویت مذاهب است، افزود: این دوره از جشنواره با حضور گروه‌های مولودی خوان از اقلیم کردستان عراق، استان خراسان رضوی، استان آذربایجان غربی و کردستان برگزار می‌شود.
 
سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نفس برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو را را تولید آثار کیفی دینی جهت احیا فرهنگ ناب محمدی اعلام کرد و ادامه داد: مولودی خوانی هم از نظر وجه عرفانی و ایرانی و هم از لحاظ تخصصی و فنی و هم به واسطه اینکه این هنر دینی و مذهبی در صدر اسلام وجود داشته است، پتانسیل بسیار خوبی در بخش هنری استان کردستان است.

محمودی با اشاره به تکریم و تجلیل از پیشکسوتان حوزه مولودی‌خوانی عنوان کرد: در راستای گرامیداشت دهه کرامت از 10 نفر از پیشکسوتان و بزرگان حوزه دف نوازی و مولودی خوانی در این دوره از جشنواره هه‌تاو تجلیل می شود.

وی همچنین گفت: در ایام دهه کرامت علاوه بر ششمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی هه‌تاو، پنجمین جشنواره ملی موسیقی لیلاخ در ۴ و ۵ خردادماه در شهرستان دهگلان نیز برگزار می‌شود.

محمودی یادآوری کرد: به همین مناسبت همایش منطقه‌ای «شعر آیینی» شمیم رضوی در ۳۰ اردیبهشت ماه سالجاری نیز در شهر سریش آباد با حضور مقامات بلندپایه استان و شاعران برجسته کشوری و استانی و جمع کثیری از مردم برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها