سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
ضرورت ایجاد شبکه توزیعِ فعال کتاب در سراسر کشور

مدیر تولید نشر اسراء با تأکید بر فعال شدن شبکه توزیع کتاب در کشور، تصریح کرد: به یک شبکه توزیعِ فعال در سراسر کشور نیازمندیم.

حمید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: ما در  نمایشگاه کتاب 1402  با حدود ۳۴۰ عنوان کتاب شرکت کردیم که نزدیک به ۲۰ کتاب فارسی از عناوین ما جدید و ۱۷ کتاب عربی جدید نیز عرضه کردیم.

وی تصریح کرد: وضعیت نمایشگاه خوب بود اما در روزهای پایانی وضعیت بهتری پیدا کرد. با توجه به وضعیت اقتصادی قطعاً خیلی از ناشران رو به تعطیلی هستند و ناشران بزرگ تعدادی از نیروها را جواب کرده‌اند یا نیروها را به صورت قرارداد دو سه ماهه نگه داشتند. 

بابایی بیان کرد: متأسفانه باید عرض کنم عدم رونق فروش در شهرستان‌ها این مشکل و معضل را به وجود آورده و ناشر به چاپ عناوین جدید رغبت ندارد، این امر باعث می‌شود جریان ساری که در نشر وجود دارد مقداری از کار بیفتد.

 مدیر تولید نشر اسراء یادآور شد:  همانطور که خدمت جناب آقای اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ عرض کردیم، پیشنهاد ما رونق موضوع توزیع بود. اگر ما بتوانیم شبکه توزیع در سراسر کشور به صورت سیار یا نقطه‌به‌نقطه در روستاها و شهرهای کوچک که امکان حضور کتابفروشی در آنها نیست، فعال کنیم، حتماً اوضاع بهتری رقم خواهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها