شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است

رئیس طبع و نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است و مشارکت مردم و سایر کشورها در آن عالی است.

رحمان‌علی میرعلی‌زاده، رئیس طبع و نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در میان کشورهای همسایه به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر است؛ به این دلیل که کتاب‌های بسیاری در این نمایشگاه وجود و مشارکت مردم بازدیدکننده و سایر کشورها در این رویداد فرهنگی بسیار خوب است؛ بنابراین نمایشگاه کتاب تهران با نمایشگاه‌های کتاب دیگر تمایز دارد، نمایشگاهی را مانند نمایشگاه کتاب تهران ندیده‌ام.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب امسال بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب از انتشارات مختلف تاجیکستان آورده بودیم؛ این کتاب‌ها در حوزه ادبیات، شعر، آثار نشر، آثار دانشنامه‌ای، تاریخ و تاریخ نگاری و به زبان تاجیکی بودند.

میرعلی‌زاده ادامه داد: این کتاب‌ها برای فروش نبودند و صرفا برای آشنایی مردم با فرهنگ تاجیکی بود؛ البته اگر بازدیدکننده‌ها از کتابی خوششان می‌آمد کتاب را به‌عنوان هدیه تقدیم می‌کردیم.

رئیس طبع و نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان با اشاره به استقبال مردم از غرفه طبع و نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان، گفت: استقبال مردم بی‌نظیر بود و به هیچ عنوان توقع همچین استقبالی را نداشتیم، هر روز شاهد این بودیم که بازدیدکنندگان بسیاری از غرفه تاجیکستان دیدن می‌کردند؛ بازدیدکنندگانی که علاقه بسیاری به فرهنگ تاجیک داشتند و از ما درباره تاجیکستان و فرهنگ آن می‌پرسیدند.

وی ادامه داد: ارتباطات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان هرسال رو به افزایش است؛ به‌عنوان مثال سال گذشته به‌عنوان مهمان عادی در نمایشگاه حضور داشتیم در حالی‌که در این دوره به عنوان مهمان ویژه حضور داشتیم و از این موضوع بسیار خرسندیم و از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی متشکریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها