دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه‌اندازی میز مشترک اقتباس

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره تفاهم‌نامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی گفت: محتوای آثار اقتباسی و نشر مکتوب به تقویت و غنای آثار سینمایی کمک می‌کند و به‌منظور تقویت اقتباس در سینما در طی توافق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی میز مشترکی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته آثار اقتباسی خوبی در سینمای ایران داشتیم اما آن‌طور که باید و شاید به اقتباس توجه ویژه‌ای نشده است. در بنیاد سینمایی فارابی نیز در سال گذشته اتفاقات و حرکت‌های خوبی صورت گرفت اما واقعیت امر این است که در نهایت هیچ‌کدام از تصمیمات و فرآیندها منجر به تولیدات سینمایی از آثار اقتباسی فاخر نشد. حوزه نشر و کتاب ذیل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در طی توافق و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته با هماهنگی معاونت فرهنگی به‌ریاست جناب آقای دکتر یاسر احمدوند، میز مشترکی برای آثار اقتباسی راه‌اندازی شده و در نمایشگاه امسال آغاز به کار آن اعلام شد.

این میز به بررسی پیشنهادات اقتباس، در میان کتاب‌های چاپ‌شده خواهد پرداخت و کارگروه مشترکی در مقام سفارش‌دهنده و تولیدکننده فیلم‌نامه‌های اقتباسی ناظر به تولید خواهد بود و کتب، داستان‌ها و پیشنهاداتی که به فضای تولید آثار اقتباسی در سینما نزدیک است را دنبال خواهد کرد.

این توافق‌نامه در نمایشگاه امسال انجام شد و پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب این میز به‌طور تخصصی با هدف شناسایی آثار اقتباسی برای تولید فیلم سینمایی با محوریت اقتباس مستقر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها