دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی با همکاری اوقاف/ طرح قرآن در خانه اجرا می‌‎شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی با همکاری اوقاف و آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گفت: اجرای این طرح می‌تواند به آموزش و نشر علوم قرآنی در میان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کند.

روح‌اله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، از انعقاد تفاهم‌نامه با اوقاف شهرستان زنجان به منظور اجرای فعالیت‌های قرآنی خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف، توانمندسازی فکری و فرهنگی آن‌هاست.

وی با اشاره به گستردگی نیازهای جامعه هدف کمیته امداد افزود: قطعا اگر مشارکت مردمی و هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌ها نباشد، منابع کمیته امداد به تنهایی پاسخگوی نیاز جامعه هدف نخواهد بود.

صالحی با بیان اینکه طی سنوات گذشته حافظان و قاریان توانمندی توسط کمیته امداد تربیت شده است، اضافه کرد: قطعا همکاری اوقاف موجب افزایش این استعدادها و جهت‌دهی به آنها خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: با توجه به تاکیدات و هدایت‌های مقام معظم رهبری در راستای افزایش تعداد حافظان قرآن، تحقق منویات ایشان در جهت رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور یکی از محورهای برنامه‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد بوده است و سعی داریم با اجرای طرح زمان بندی شده افزایش حافظین قرآن در کمیته امداد، گام‌های مهمی در این باره برداریم.

وی در ادامه به برگزاری طرح قرآن در خانه که ویژه دختران روستایی اجرا خواهد شد، اشاره کرد و افزود: همه دختران روستایی و ساکن در مناطق محروم مشمول شرکت در این طرح بود.

صالحی ادامه داد: برای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی خانواده‌ها به‌ویژه تقویت بینش اعتقادی و اخلاقی با برگزاری اردو در فضاهای فرهنگی مناسب، امکان کشف استعدادها، خلاقیت‌ها، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی و تقویت باورهای دینی مددجویان تحت حمایت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و… نسبت به شناسایی مددجویان نخبه اقدام شده است، افزود: تعامل و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها و احصا و اولویت‌بندی مشکلات نخبگان د رحوزه دانش آموزی و دانشجویی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۲ نخبه تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: همواره برای افزایش ظرفیت‌های فکری و روحی مددجویان نخبه تا رسیدن به عرصه کسب و کار، برنامه‌های مختلف حمایتی در دستور کار بوده است و با همین اقدامات اثرگذار کمیته امداد استان زنجان جزو ۱۰ استان نخست در حمایت از این گروه از جامعه هدف قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها