سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
هشتمین پایتخت کتاب ایران با رأی مردم انتخاب می‌شود

مدیر اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد از انتخاب پایتخت کتاب ایران با رای مردمی خبر داد، این اقدام با همکاری صدا و سیما انجام خواهد شد.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اعلام هشتمین پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: پیش از این قرار بود در نمایشگاه کتاب تهران، هشتمین پایتخت کتاب ایران اعلام شود، اما به‌دلیل انبوه خبرهایی که در نمایشگاه بود و از آنجایی که نیازمند بودیم، پایتخت کتاب به اندازه شان یک رویداد بزرگ دیده شود، زما آن را به تأخیر انداختیم.
 
وی افزود: در این فاصله، ایده جدید همکاری با مجموعه صدا و سیما را برنامه‌ریزی کردیم که به‌زودی اجرایی می‌شود، در این ایده از مسیر صدا و سیما برای انتخاب پایتخت کتاب ایران رای مردمی خواهیم گرفت.
 
جانعلی‌پور با تشریح این ایده، توضیح داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این امکان وجود دارد که انتخاب پایتخت کتاب ایران با رقابت بین چند رسانه انجام شود، مردم رای بدهند و تا یک‌ماه آینده پایتخت کتاب را انتخاب کنند.
 
وی تاکید کرد: حدود 100 شهر با سطوح مختلف در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، تلاش داریم با اجرای این ایده، تا پایان خرداد‌ماه، شهر پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.
 
جانعلی‌پور با بیان اینکه امیدوارم اوایل تابستان پایتخت را معرفی کنیم، یادآور شد: اگر در ابتدای فصل تابستان این انتخاب انجام شود، قابلیتی وجود دارد که این شهر بعد از 11 ماه فعالیت در ایام تابستان، پاییز و زمستان کارنامه خود را در نمایشگاه کتاب به شکل بهتری ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها