دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
هنر فیلم تحلیل می‌شود

سلیمی مدیر انتشارات روانشناسی و هنر درباره فصل‌نامه‌ این انتشارات گفت: در انتشارات روانشناسی و هنر یک فصل‌نامه تخصصی با عنوان «روانشناسی و هنر» داریم که در آن‌جا بیشتر به مبحث هنر پرداخته می‌شود. در این فصل‌نامه اگر فیلم یا اثر هنری دیگری باشد با محوریت روانشناسی تحلیل شده و به آن پرداخته می‌شود.

فاطمه سلیمی، مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره زمینه کاری انتشارات روانشناسی و هنر گفت: ما در انتشارات روانشناسی و هنر بیشترین تمرکز چاپ کتابمان در حوزه روانشناسی است؛ اما سایر کتاب‌های عمومی که تخصصی نیستند هم چاپ می‌شود.

وی افزود: در انتشارات روانشناسی و هنر یک فصل‌نامه تخصصی با عنوان «روانشناسی و هنر» نیز داریم که در آن‌جا بیشتر به مبحث هنر پرداخته می‌شود.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر ادامه داد: در این فصل‌نامه اگر فیلم یا اثر هنری دیگری باشد با محوریت روانشناسی تحلیل شده و به آن پرداخته می‌شود.

وی در ارتباط با چگونگی چاپ فصل‌نامه‌ روانشناسی و هنر نیز گفت: همانند سایر فصل‌نامه‌ها یک سری مقاله و مطلب به هیئت تحریریه می‌رسد و ما نیز با بررسی آن‌ها نسبت به چاپ فصل‌نامه اقدام می‌کنیم.

سلیمی ادامه داد: حتی در خود مؤسسه یک سری کارگاه‌های تحلیل فیلم داریم که به صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و نتایج همین تحلیل‌ها هم در فصل‌نامه منتشر می‌شود.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر افزود: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم از افرادی که در حوزه هنر فعال هستند نیز حضور پیدا می‌کنند؛ برای مثال در یکی از کارگاه‌ها فیلم «برادران لیلا» را نمایش داده و تحلیل کردیم.

سلیمی درباره یونیفرم انتشارات روانشناسی و هنر توضیح داد: انتشارات روانشناسی و هنر برای طراحی جلد یونیفرم مشخص و رویکرد خاصی دارد. این رویکرد یک رویکرد «عقلانی، درمانی و هیجانی» یعنی مربوط به یک مبحث در روانشناسی است که مبدع آن آلبرت الیس است.

وی در ارتباط با طراحی جلد کتاب‌های انتشارات روانشناسی و هنر گفت: طراحی جلد در جذب مخاطب بسیار مهم است و مدیرعامل مؤسسه به این موضوع حساسیت زیادی دارند تا آنجا که ما در مجموعه‌مان مدیر هنری برای این‌گونه فعالیت‌ها داریم.

سلیمی افزود: در انتشارات روانشناسی و هنر، در ارتباط با طراحی جلد کوتاهی وجود ندارد و آن‌قدر خلاقیت و هنر در طرح جلد وجود دارد که هر بیننده‌ای نمی‌تواند به راحتی از کنار آن عبور کند.

وی با اشاره به اینکه در طراحی جلد کتاب‌های این انتشارات هیچ‌گونه پراکندگی وجود ندارد، افزود: این طراحی‌ها با رویکرد یکسان و آینده‌نگرانه صورت می‌گیرد.

سلیمی در ارتباط با تعدد کتاب‌های ترجمه‌شده در مقایسه با کتاب‌های تألیفی نیز گفت: ما مؤلف روانشناسی خیلی کم داریم و اگر هم کسی در این حوزه فعال است، اغلب از روی دست دیگران کپی می‌کند.

مدیر داخلی انتشارات روانشناسی و هنر ادامه داد: جز افراد معدودی که یکی از آنها دکتر صنایعی است، در حوزه روانشناسی مؤلف زیادی نداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها