دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
اشاعه فرهنگ رضوی در قاب دوربین عکاسان/ ارسال اثر از 12 کشور جهان

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی ذیل جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) امسال به میزبانی استان خراسان‌رضوی برگزار شد و همزمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره عکس رضوی در دو بخش عکس با دوربین‌های حرفه‌ای و عکس با تلفن همراه و در هفت موضوع بهمن ماه سال گذشته منتشر شد. بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌ و هنری امام رضا(ع) با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، به مناسبت دهه کرامت، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی را با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کرد.

این جشنواره از سلسله جشنواره‌های شانزده‌گانه بین‌المللی امام رضا(ع) است که در دو بخش عکس با دوربین‌های حرفه‌ای و عکس با تلفن همراه و در هفت موضوع آداب زیارت امام رضا(ع)، نماز، دعا و نیایش در حرم رضوی، ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی، حریم حرم مطهر رضوی، آیین های دینی و مذهبی در فرهنگ رضوی، نقش فرهنگ رضوی در نهاد خانواده و انتقال آن به نسل جوان، معماری و هنرهای اسلامی در حرم رضوی و بافت اطراف آن از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد و بزودی با معرفی نفرات برتر و نمایش آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

هفته گذشته هیئت داوران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی با نظارت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نماینده بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عکس‌های برتر و آثار راه‌یافته به نمایشگاه را طی جلسه‌ای شناخت.

مهدی زابل‌عباسی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد گفت: اشاعه فرهنگ منور رضوی درسطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری و بسط و ترویج هنرعکاسی با محوریت خانواده و فرهنگ رضوی، ترویج سبک زندگی و ارتباط جوانان با فرهنگ دینی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی در خصوص دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که به میزبانی خراسان‌رضوی برگزار شد، اضافه کرد: دوازدهمین دور از این جشنواره برای نحستین بار با تلاش‌های دبیرخانه با دریافت آثاری از 12 کشور نظیر ترکیه، عراق، اندونزی، افغانستان، مصر، هند روند بین‌االمللی را طی کرد.



زابل‌عباسی تعداد مجاز آثار ارسالی به این جشنواره در ادوار گذشته را 30 اثر دانست و ادامه داد: در این دوره در راستای هرچه با کیفیت‌تر برگزار شدن این جشنواره، تعداد آثار پذیرفته شده در هر بخش 5 اثر اعلام شد تا تعداد کیفی آثار، به جای فزونی کمی در دستور کار باشد.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: بر این اساس دوازدهمین دور از این جشنواره بین‌المللی که به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد، با حضور 362 عکاس کشوری و بین‌المللی با مجموع 2139 اثر در دو بخش موبایلی و حرفه‌ای وارد مرحله داوری شد.

این عکاس سرشناس در خصوص مراحل داوری تصریح کرد: محمدرضا لطفی، علی سامعی، ابراهیم بهرامی، محمدرضا چای‌فروش و کمال الدین شاهرخ داوران این دور از جشنواره بودند که 18 اردیبهشت ماه داوری آثار را انجام دادند.

وی ادامه داد: آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آیین پایانی این رویداد که مقارن با 8 خردادماه است، با اعلام اسامی برگزیدگان نهایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها