یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
هیجان‌زده شدم

وزیر فرهنگ ونزوئلا، ظرفیت‌های فرهنگی ایران و ونزوئلا را درخور توجه ارزیابی کرد و گفت: از حجم انبوه مردم مشتاق در نمایشگاه کتاب تهران، بسیار هیجان‌‌زده‌ شدم.

ارنستو ویلگاس، وزیر فرهنگ ونزوئلا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: از حجم انبوه مردم مشتاق در نمایشگاه کتاب تهران، بسیار هیجان‌ زده‌ شدم؛ قطعا این نمایشگاه، یکی از رویدادهای بسیار مهم دنیا است.

وی درباره علاقه مردم ونزوئلا به کتاب‌های ایرانی گفت: نمی‌خواهم زیبایی‌هایی که سبک‌های مختلف کتاب‌های ایرانی دارد را به یک سبک محدود کنم؛ مردم ونزوئلا به سبک‌های مختلفی از کتاب‌های ایرانی علاقه‌ دارند و یکی از آن‌ها شعر است. اشعار ایرانی می‌تواند بازخورد خوب و تحسین‌کننده‌های زیادی بین مردم ونزوئلایی داشته باشد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا ادامه داد: علاقه‌مندی من به کتاب‌های تاریخی و به‌ویژه تاریخ معاصر از نویسندگان ایرانی است. وقتی جوان‌تر بودم به روایت‌گری و کتاب‌های این‌چنینی بسیار علاقه‌مند بودم؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهم و از دوستان دعوت می‌کنم که تبادل فرهنگی میان دو کشور در بخش کتاب، موضوعات مختلفی را پوشش دهد. این موضوع را می‌توانیم به هنرهای مختلف مانند سینما، موسیقی و سایر هنرها بسط دهیم.

وی گفت: همچنین به کتاب‌هایی با موضوع آشپزی بسیار علاقه‌مندم؛ به نظرم نیاز است که غذاهای ونزوئلایی در ایران و تهران معرفی شود. رستوران ایرانی «پرسپولیس» در کاراکاس غذاهای ایرانی بسیار لذیذی دارد و بسیار دوست دارم این امکان برای رستوران‌های ونزوئلایی در ایران هم فراهم شود.

ویلگاس با بیان اینکه توانمندی‌ها درباره روابط فرهنگی بین دو کشور بسیار زیاد است، ادامه داد: برای حقوق مولف می‌توانیم به شکل منسجمی کار کنیم. در زمینه هنرهای گرافیکی و هنرهای بصری هم موضوعی است که می‌توانیم تبادل نظر داشته باشیم.

وی افزود:‌ در زمینه چاپ و نشر و دستیابی به ابزارهای مختلف که در نشر استفاده می‌شود نیز می‌توانیم تبادلات خوبی داشته باشیم، مانند جوهر و... همچنین وزیر فرهنگ ایران در سفری که به ونزوئلا داشت برای احیای کارخانه‌ای نیمه‌کاره در ونزوئلا ابراز علاقه نشان داد، این کارخانه در زمینه خمیر کاغذ فعالیت‌ خواهد کرد.


ویلگاس در پاسخ به اینکه آیا دولت ونزوئلا برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران 1403 به‌عنوان مهمان ویژه تمایل دارد، گفت: قطعا علاقه‌مندیم و باعث افتخار است. از دولت ایران و وزارتخانه دعوت کردیم در نمایشگاهی که ماه نوامبر در ونزوئلا برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها