شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از پیشنهادات درباره نحوه برگزاری نمایشگاه 1403 استقبال می‌کند

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید براینکه مجریان برگزاری نمایشگاه آماده دریافت پیشنهادات برای حضور کتاب‌فرشان در نمایشگاه کتاب، گفت: برنامه ما اینگونه نیست که به صورت صفر و صد برخورد کنیم.

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به تخصیص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، گفت: با توجه به اعتباری که امسال برای این بخش در نظر گرفتیم، علاقه‌مند بودیم این یارانه تا روزهای آخر ادامه داشته باشد اما با استقبال مشمولان، اعتبار در نظر گرفته شده به پایان رسیده است.
 
وی افزود‌:‌ حدود 75 میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شده است که 45 میلیارد تومان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 30 میلیارد تومان آورده بانک ملی به‌عنوان حامی نمایشگاه است.
 
احمدوند در ادامه درباره پیش‌بینی‌ بندی برای نمایشگاه کتاب سال آینده مبنی بر تعیین درصدی از میزان عرضه کتاب در نمایشگاه مجازی و فیزیکی و درصدی در سامانه کتابفروشان، عنوان کرد: امسال نخستین تجربه اتصال کتاب‌فروشان به بخش نمایشگاه مجازی بود،‌ از پیشنهاداتی از این قبیل استقبال می‌کنیم، برنامه ما اینگونه نیست که به صورت صفر‌و‌صد برخورد کنیم.
 
به گفته وی، شاهد پیشنهادها و نظرات دیگری هم از سوی فعالان حوزه نشر بودیم، در این زمینه به همکاران گفته شده است که نظرات و دیدگاه‌های مختلف را جمع‌آ‌وری کنند تا روند اجرایی کار برای دوره آتی تکمیل شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 30 اردیبهشت‌ماه در مصلا ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها