پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
نمایشگاه رنگ‌ها و سنگواره‌های هنرمندان خدابنده دائر شد/ توزیع عدالت فرهنگی اولویت ارشاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با هدف معرفی توانمندی هنرمندان خدابنده‌ای، نمایشگاه ویژه هنرمندان این شهرستان دائر شد.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: برای نخستین بار نمایشگاه نقاشی و طراحی سنگ در استان زنجان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور شامل آثار کار شده از رنگ و سنگواره‌های هنرمندان شهرستان خدابنده است، افزود: این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگسرای امام خمینی (ره) دائر شده و بازدید عموم از آن آزاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هنرمندان خدابنده دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که شکوفایی هرچه بهتر آن نیازمند حمایت مسئولان است، اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب معرفی توانمندی هنرمندان شهرستانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع عدالت فرهنگی در شهرستان‌ها است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

حسنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان افزود: همچنین در حوزه هنری نیز نسبت به برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی برای هنرمندان اقدام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به رویدادهای آتی این اداره کل گفت: در آینده نزدیک آیین ترک زبانان برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره ملی، آیینی ترک زبانان در دو بخش اصلی هنرهای بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی، بازی‌های کهن بومی محلی و آیین‌های ترکی برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها