یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
تأکید ما بر نمونه‌های محتوایی و هنری فاخر است

مسعود ناصری مسئول فرهنگی‌هنری مجموعه آسمان گفت: یک پیوستگی در اهداف فرهنگستان هنر وجود دارد اما ممکن است به‌لحاظ موضوعی و عناوین متفاوت باشند. مجموعه آسمان بیشتر به اجرای هنری می‌پردازد. نمایش فیلم‌هایی که دارای الگو‌های مناسب است در مجموعه آسمان، تأکیدی بر نمونه‌های محتوایی و هنری فاخر است.

مسعود ناصری مسئول فرهنگی‌هنری مجموعه آسمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: مجموعه آسمان سابقه بیش از ۱۰ سال در مؤسسات فرهنگستان هنر دارد و وظیفه آن ارتباط با هنرمندان، همکاری‌های هنری و ارتباط با نهادها و انجمن‌های هنری و خلق آثار هنری است‌.

وی با بیان اینکه پژوهش درباره هنر فرهنگستان و خلق اثر و هنرمندان را مجموعه آسمان پوشش می‌دهد افزود: یک پیوستگی در اهداف فرهنگستان هنر وجود دارد؛ اما ممکن است به‌لحاظ موضوعی و عناوین متفاوت باشند. مجموعه آسمان بیشتر به اجرای هنری می‌پردازد. نمایش فیلم‌هایی که دارای الگو‌های مناسب است در مجموعه آسمان، تأکیدی بر نمونه‌های محتوایی و هنری فاخر است.

وی با بیان اینکه در عرصه موسیقی پروژه «۱۲ مقام» را برداشته‌اند گفت: ۱۲ منطقه در سطح کشور انتخاب شده است و استادان نواحی کمتردیده‌شده دعوت شدند تا موسیقی و نواهای آن‌ها بازخوانی شده و معرفی شوند. نبض نواها در حوزه موسیقی کمتر دیده شده است و پژوهشگران برای تبدیل آثار هنری به کتاب تلاش می‌کنند ولی مجموعه آسمان در این زمینه فعالیتی ندارد.

مسعود ناصری با بیان اینکه در حوزه سینما طی دو سال قبل تجربه موفقی داشته‌اند گفت: ما در مجموعه آسمان به اکران فیلم‌های نمونه و شاخص هم می‌پردازیم. سال قبل از مجید مجیدی برای فیلم «خورشید»، از هادی حجازی‌فر برای «موقعیت مهدی» به‌همراه تهیه‌کننده و کارگردان برای اکران و سخنرانی دعوت کردیم.

ناصری با توجه به اکران فیلم «غریب» عنوان کرد: در همه بخش‌ها کارهای نمونه را پیدا می‌کنیم تا معرفی شود؛ اما با توجه به اینکه آسمان زیرمجموعه فرهنگستان است، گاهی از فرهنگستان انتظاراتی است که یک بخش و یک هنر از مجموعه هنری را موردتوجه قرار دهد؛ ولی این فرهنگستان متعلق به تمام کشور است و سعی می‌کنیم همه آثار را ببینیم.

وی در خصوص هنرهای تجسمی نیز تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا از دیگر مؤسسات فرهنگستان است که بازوی هنرهای تجسمی است ولی اگر کار خاصی باشد در مجموعه آسمان آن را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مدیر گروه آسمان مجید مجیدی است اما روی کارگاه‌ها، استادانه کار می‌کنیم و پیشنهاد ما این است که کارگاه سینما و موسیقی بدون هزینه باشد و حمایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها