شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
تخصیص یارانه‌ کوتاه‌مدت برای تأمین ارز واردات کاغذ

سخنگوی هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کاغذ، گفت: یارانه‌های کوتاه مدت برای تأمین ارز واردات کاغذ از سال گذشته و امسال تخصیص داده شده تا بتوان با واردات کاغذ، نیاز بازار داخلی را با قیمت‌های مناسب‌تری تامین کرد.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کاغذ، گفت: سرمایه‌گذاری برای فعال‌سازی کارخانه‌های تولید کاغذ داخلی در استان‌های مختلف انجام شده است که برخی فعال شده و برخی دیگر در حال فعال شدن هستند.
 
وی افزود: ‌امیدواریم بتوانیم مسیری را که رفته‌ایم اصلاح کنیم تا هرچه زودتر به سمت خودکفایی در تولید کاغذ داخلی برویم.
 
بهادری جهرمی با اشاره به تخصیص یارانه‌های کوتاه مدت در حوزه کاغذ، عنوان کرد: این یارانه در زمینه تخصیص ارز برای واردات کاغذ بود، این  یارانه سال گذشته و امسال تخصیص داده شد تا زمانی که بخش تولید فعال شود، بتوان با واردات کاغذ نیاز بازار داخلی را با قیمت‌های مناسب‌تری تامین کرد.
 
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه کاغذ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح داد: این کارگروه تاکنون چند جلسه داشته است، هدف اصلی کارگروه این است تا هر زمان که وزارت ارشاد مشکلی پیش‌بینی کرد با طرح در این کارگروه ظرفیت واردات و تامین ارز تا زمان فعال‌سازی کارخانه‌ها برای کنترل قیمت ارز در بازار تامین شود.
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از 20 خرداد فعالیت خود را آغاز کرده بود، ساعت 20 شنبه‌(30 اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها