شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
حل مسئله کاغذ از اهداف طرح «حمایت از اقتصاد فرهنگ» است

نائب‌رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال تصویب طرح «حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و اقتصاد فرهنگ» هستیم، تصویب نهایی این طرح را در حل مشکلات نشر مؤثر دانست.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با بیان اینکه کتاب دریچه‌ای به سوی آینده است و اسباب ارتقا سطح دانش و بینش جامعه را فراهم می‌کند، عنوان کرد: در دولت و مجلس عزم درخور توجهی برای برطرف کردن مشکلات حوزه نشر و کتاب وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال تدوین تصویب لایحه «حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و اقتصاد فرهنگ» هستیم، گفت: با تصویب این قانون بسیاری از مشکلات صنعت نشر برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه کاغذ نیز در این لایحه دیده شده است، عنوان کرد: تا رسیدن به این قانون، هرسال علاوه‌بر اعتبارات مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد در کمیسیون فرهنگی به حوزه نشر کمک می‌کنیم.

نماینده آق‌قلا و گرگان با اشاره به بازدید خود از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برخی از مردم با یک عطش و علاقه خاصی به عناوین مورد علاقه خود نگاه می‌کنند در صورتی که ممکن است توانایی خرید کتاب را نداشته باشند؛ بنابراین باید بتوانیم قیمت کاغذ را کاهش و یارانه‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش ایبنا؛ کلیات طرح جدیدی با عنوان «اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی» در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب شده است.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 30 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها