دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
الزام دستگاه‌های دولتی برای اختصاص یک درصد از اعتبارات به حوزه قرآن و فرهنگ

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دستگاه‌های دولتی برای سال 1402 ملزم شدند که یک درصد از اعتبارات خود را به فرهنگ و قرآن اختصاص دهند‌. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، سید مجید امامی در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس در جمع خبرنگاران گفت: باید در خصوص جذب بیشتر مخاطب به نمایشگاه‌های کتاب با زبان جدید، بازنگری صورت گیرد.

وی در خصوص حمایت مالی از نمایشگاه قرآن مشهد گفت: در تامین مالی استان‌ها دچار مشکل هستیم و در بودجه‌های جاری وضعیت استان‌ها در وزارت ارشاد وضعیت مطلوبی نیست و دلیل آن محدودیت منابع است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲، دستگاه‌های دولتی ملزم شدند یک درصد از اعتبارات خود را به فرهنگ و قرآن اختصاص دهند‌. 

امامی در خصوص تاثیرگذاری نمایشگاه قرآن بر جذب عموم جامعه بر معارف اسلامی نیز گفت: نمایشگاه قرآن یک درصدی از وظایفی است که باید در قبال فرهنگ قرآنی انجام بدهیم. 

وی افزود: نمایشگاه قرآن در تحقق حداقل‌ها در تمام ادوار موفق بوده است.



دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ابراز تأسف از تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در تهران، گفت: تحقق عدالت فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های استان‌هاست از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه‌های استانی است.

امامی جذابیت و داشتن تنوع بالا را ویژگی شانزدهمین نمایشگاه قرآن امسال مشهد دانست و گفت: غرفه‌های هنری در مقایسه با غرفه‌های آموزشی و فرهنگ سازی حضور پررنگ‌تر و قابل‌قبول‌‌تری داشتند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با شعار «قرآن، خانواده و همدلی» از چهارم لغایت یازدهم فروردین‌ماه، همه‌روزه از ساعت 17 الی 22.30 پذیرای زائران و مجاوران در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها