پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
سنندج میزبان جشن ملی «نوروزگاه»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن ملی «نوروزگاه» با شعار «نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» در سنندج خبر داد.

علی اصغر دریایی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، اظهار کرد: با هدف پاسداشت سنت‌های نوروزی و با هدف ایجاد فضای بانشاط و امیدبخش، ویژه برنامه جشن ملی «نوروزگاه» در آستانه سال نو در ورزشگاه ٢٢ گولان سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم جشن با شعار «نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» پیش‌بینی شده است، ادامه داد: جشن ملی «نوروزگاه» طی روزهای ۲۷ و ۲۹ اسفند در سالن سرپوشیده 6 هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح به استقبال سال جدید می‌رود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری آیین جشن نوروزگاه‌ را موجب ثبت خاطرات خوش و ماندگار برای مسافران و گردشگران به استان کردستان عنوان کرد و افزود: جشن «نوروزگاه» با حضور گروه‌های هنری از استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و آیین‌های سنتی نوروزی این مناطق در روز 27 اسفند میزبان علاقه مندان آیین و سنت ایرانی است.

دریایی از حضور گروه‌های هنری سلیمانیه عراق در این ویژه برنامه خبر داد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جشن نوروزگاه روز 29 اسفند شاهد حضور گروه‌های هنری سلیمانیه عراق و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جشن نوروز در منطقه کردستان با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌شود و شاکله اصلی آن از سنت‌هایی برگرفته شده که رنگ و زیبایی و شادمانی در آن موج می‌زند، اظهار امیدواری کرد: با اجرای جشن‌ ملی نوروز‌گاه ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب آشنایی بیشتر مردم سایر مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم نوروزی استان خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها