چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
سامانه m-ketab بیش از ۳۵ هزار عضو از سراسر کشور دارد

سامانه‌ ملی مسابقات کتابخوانی به نشانی m-ketab بیش از ۳۵ هزار عضو از سراسر کشور دارد.

علی‌اكبر، روحی گل خطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره  سامانه برگزاری مسابقات کتابخوانی بیان کرد: مؤسسه و کانون فرهنگی هنری شهید روحی با توجه به تخصص نیروهای داخلی خود سامانه برگزاری مسابقات کتابخوانی را طراحی کرده را سال ۸۸ طراحی کرده است. این سامانه اکنون ۳۵ هزار عضو فعال کشوری دارد و تاکنون حدود ۱۰۰ مسابقه در حوزه‌های مختلف برگزار کرده و تقریبا همه دستگاه‌های فرهنگی استان خراسان رضوی نیز از این سامانه حمایت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین رویداد باشگاه کتاب‌خوانان گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، نخستین رویداد باشگاه کتاب‌خوانان مشهدی با هدف تقویت ایمان دررفتار دینی شهروندان برگزار شد.

روحی ادامه داد: این رویداد که به کوشش مؤسسه فرهنگی هنری شهید روحی مشهد با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی طراحی شده، ویژه کتاب‌خوانان است و در آن علاوه بر تقدیر از مروجین برتر کتابخوانی، به کتاب‌خوانان نیز جوایزی اهدا شد.

مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد درباره رویداد کتاب ‌یار نیز گفت: در این طرح ۴۰۰ مروج ثبت‌نام کرده‌اند  که ۲۰۰ مروج آموزش لازم را دیده و برای آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم سطح استان فعالیت هفتگی خود در حوزه اصول دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی براساس کتاب دعوت و امید شروع کرده‌اند.

روحی‌گل خطمی در خاتمه یاد‌آور شد: ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی  از اهداف برگزاری نخستین رویداد باشگاه کتاب ‌خوانان مشهدی بود که در این مراسم علاوه بر قدردانی از مروجین برتر کتابخوانی، به کتاب‌خوانان نیز جوایزی اهدا شد.

مدیرعاملؤسسه و کانون فرهنگی هنری شهید روحی یادآور شد: این مجموعه فعالیت خود را از سال ۸۶ با کمک مشاورین تخصصی با  هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه کتاب‌های مفید در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها