شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
نشست «ضرورت گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در جهان» برگزار می‌شود

مدیر موسسه اندیشه و تمدن شیعه، از برگزاری نشست علمی فرهنگی «ضرورت گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در جهان» خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی، مدیر موسسه اندیشه و تمدن شیعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: با توجه به جهانی‌بودن دین مبین اسلام و لزوم ترویج آموزه‌های ناب آن از لسان قرآن و اهل‌بیت(ع) در دنیا، ضرورت حضور تبلیغی از سال‌های دور به همت اندیشمندان و بزرگان شیعه به درستی درک شد و با عنایات خداوند متعال و لطف اهل‌بیت(ع)، کارهای بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حضور در جهان به‌صورت سنتی تبلیغی بوده؛ گرچه تا حدی موفقیت‌هایی کسب شده است اما آنچه مطلوب بوده، فراهم نشده؛ و اکنون نوبت آن فرارسیده است که نقشه راه حضور آکادمیک شیعه در مراکز علمی دنیا طراحی شود تا براساس آن، بتوانیم در همه مراکز علمی جهان حضور فعال داشته باشیم و این گام مهم را برای نهادینه‌کردن گفتمان اسلام ناب در میان اندیشمندان بین‌المللی برداریم.

مدیر موسسه اندیشه و تمدن شیعه افزود: گام اول در طراحی این نقشه راه، همفکری و هم‌افزایی اندیشمندان و فعالان عرصه بین‌الملل است تا این همفکری، گفتمان بین نخبگانی را در حد اعلی ایجاد کند و سپس حاصل این هم‌افزایی فکری، طراحی نقشه راه و بعد ورود به فاز عملیاتی این نقشه راه باشد.

اکبری شاهرودی، ضمن اشاره به همکاری‌های این موسسه با علمای حوزه و فعالان عرصه بین‌الملل، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل‌بیت(ع)، نخستین جلسه این سلسله نشست‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری فعال موثر عرصه بین‌الملل و ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود و سعی داریم هر ماه، میزبان یکی از فعالان نافذ این عرصه باشیم تا در کنار هم، نقشه راه حضور آکادمیک شیعه در مجامع علمی دنیا طراحی شود.

وی گفت: علاقه‌مندان به این مبحث می‌توانند، دوشنبه 22 اسفندماه از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فقهی ائمّه اطهار(ع) سالن غدیر حضور پیدا کنند.

به گزارش ایبنا؛ این نشست در شبکه مجازی ایتا به آدرس @andishe_tamaddone_shia  زنده پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها