دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
فعالیت 5 کتابخانه مسجدی در شهرستان میاندوآب

مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان میاندوآب گفت: در میاندوآب 221 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی و 5 کتابخانه مسجدی فعالیت می‌کنند.

آرش قنبری، مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: در میاندوآب 221 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی فعالیت می‌کنند، از این تعداد 158 کانون در شهرستان میاندوآب، 24 مسجد در شهرستان چهاربرج، و 39 کانون در شهرستان باروق با 5 کتابخانه مسجدی فعال هستند.

قنبری ادامه داد: این کتابخانه‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری «فتح‌المبین»، «آل عبا»، هاشمی‌نژاد و شهید باهنر میاندوآب و کانون فاطمه زهرا شهرستان چهاربرج  قرار دارند. در این کتابخانه‌ها نزدیک 8 هزار جلد کتاب، ویژه نوجوانان و جوانان مسجدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری آل عبا و باهنر میاندوآب به‌دلیل کمبود کتاب و قفسه غیر فعال هستند، گفت: «شنبه‌های کتاب مساجد»، نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون و به خرید و مطالعه کتاب خوب، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید در این کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب افزود: این اقدامات گام موثری برای ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بوده و ازسوی دیگر کتابخوانی از معبر مساجد را در جامعه گسترش می‌دهد، چرا‌که یکی از اهداف کانون‌های مساجد تحقق این امر مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها