شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کتاب «فرهنگ ازدواج در ايلام» منتشر شد

کتاب «فرهنگ ازدواج در ايلام» با هدف آشنایی مخاطبان با آيين زناشويی در دوران‌ باستان، اهميت ازدواج، تعريف و الگوی تشكيل خانواده، آثار و بركات ازدواج، تشريفات آن از ديدگاه اسلام و ازدواج در میان اقوام استان ایلام منتشر شد.

صیدمحمد درخشنده، ایلام‌‌پژوه و محقق پیشکسوت در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا) در ایلام، از انتشار جدید‌ترین اثر پژوهشی «فرهنگ ازدواج در ايلام» خبر داد و گفت: اين كتاب داراي سه فصل شامل «آيين ازدواج در دوران‌های باستانی، تاريخی تا دوران معاصر»، «نگاهي به فرهنگ ازدواج در میان بعضی از اقوام» و «فرهنگ ازدواج» در میان اقوام ايلام است.

وی ادامه داد: اين كتاب به آيين زناشويی در دوران‌های مختلف باستانی و تاريخی، نگاه به فرهنگ ازدواج در میان بعضی اقوام، اهميت ازدواج، تعريف و الگوی تشكيل خانواده، آثار و بركات ازدواج، تشريفات ازدواج از ديدگاه اسلام، مراحل ازدواج در میان اقوام، انتخاب همسر در جوامع مختلف، فواصل جغرافيايي ازدواج و ساير فرايندها در ازدواج و تشكيل خانواده  اشاره شده است.
 
مولف «ایلام، عروس زاگرس» با اشاره به اینکه ازدواج میان زن و مرد و تشكيل كانون زندگي مشترک از والاترين و مهم‌ترين رسوم و آداب اجتماعي در میان ‌انسان‌ها است‌، ادامه داد: ازدواج و تشکیل خانواده، از فطرت و آفرينش ويژه انسان‌ها سرچشمه مي‌گيرد و سنتی است مقدس و مفيد كه در طول تاريخ باستان تا به امروز، به‌عنوان امر پذیرفته شده، انسان‌ها مطرح بوده است.
 
وی ادامه داد: ازدواج، سنتی ديرينه است كه جوانان بايد به اين سنت به صورتی ويژه نگاه كنند، ازدواج؛ جوامع را شكوفا و فرزندآوري را محقق می‌کند تا چرخه زندگي در تكامل باشد.
 
به گزارش ایبنا؛ صيدمحمد درخشنده، متولد ۱۳۳۴در شهر ایلام، نویسنده، محقق و ایلام‌‌شناس،ماه قبل کتاب پژوهشی «آيين تدفين در ايران (با تأكيد بر دوران پيش از اسلام)» را در 138 صفحه چاپ و منتشر کرده بود. نشر «درخشنده» کتاب «فرهنگ ازدواج در ایلام» را در 122 صفحه و به قيمت 65 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها