یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مجموعه شعر «بازی با آسمان» برای کودکان منتشر شد

مجموعه شعر کودک «بازی با آسمان» اثر اسلام انصاری‌فر، شاعر و خبرنگار ایلامی را نشر «قلاویزان» منتشر کرد.

اسلام انصاری‌فر، شاعر و خبرنگار ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا) در ایلام درباره انتشار مجموعه شعر «بازی با آسمان» گفت: مجموعه شعر کودکانه «بازی با آسمان» روایتی کودکانه از بمباران زمین فوتبال شهر چوار در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ است.
 
شاعر مجموعه «میم» با اشاره به حادثه بمباران زمین فوتبال‌ چوار بیان کرد: این حادثه دردناک در لوح دل آدم بزرگ‌ها، نقش‌بسته و روایت شده و حتی کارگردانان ایلامی از این حادثه، موفق به ساخت فیلمی تاثیرگذار و افتخارآفرین شده‌اند، اما برای دنیای کوچکترها و کودکان، روایتی دیگر بوده و به آن کمتر پرداخته شده است.
 
وی ادامه داد: در خیالم همیشه با خودم لحظات ندیده و شنیده بمباران زمین فوتبال شهر چوار و جنب و جوش بچه‌ها را به تصویر می‌کشیدم، تا اینکه تصمیم گرفتم کنکاش درونی‌ام را با فوران واژه‌ها بر سپیدی کاغذ، بیرون بریزم و اینگونه بازی با آسمان را آغاز کردم.
 
این فعال رسانه‌ای و فرهنگی افزود: بازی با آسمان گوشه‌ای از مظلومیت بچه‌های جنگ در استان ایلام و شهرستان‌چوار است. ۲۳بهمن ۱۳۶۵ هواپیماهای رژیم بعث عراق، ناجوانمردانه، زمین فوتبال چوار، محل بازی دو تیم چوار و ایلام  را بمباران کردند و عده‌ای از بازیکنان و تماشاگران را که چند کودک هم در میان آن‌ها بودند، را به شهادت رساندند.
 
مجموعه شعر «بازی با آسمان» با تصویرگری بی‌بی معصومه سجادی از سوی نشر «قلاویزان» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در 1000 جلد به چاپ رسیده است.
 
به گزارش ایبنا اسلام انصاری‌فر، سال 1355 در روستای «میل‌علی‌جابر» شهرستان بدره به دنیا آمد و هم‌اکنون ساکن ایلام است. مجموعه اشعار «تو را می‌ریزد این باران»، «بمبی در سرم جا مانده است»،«نامه‌های ابری» و «کوچه‌های همیشه روشن» از او منتشر شده است. انصاری‌فر، سال‌ها است با مطبوعات محلی و پایگاه‌های خبری در استان به‌عنوان نویسنده و ویراستار همکاری می‌کند. کتاب‌های شعر کودک «حنایی مهربون»، «بربال شاپرک» و مجموعه شعر نوجوان «خواب ماهی قرمز» از  او به چاپ رسیده و چند مجموعه دیگر نیز آماده چاپ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها