سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
اهدا 13 هزار جلد کتاب در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اهدای 13 هزار جلد کتاب از ابتدای سال جاری به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به همت مردم، خیرین و همچنین سازمان‌ها و نهادهای مختلف بوده است.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اعلام خبر اهدا 13 هزار جلد کتاب از ابتدای سال جاری در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 12 هزار و 800 عنوان کتاب در 13 هزار جلد با موضوعات متنوع از سوی مردم، خیرین و همچنین سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

 وی ادامه داد: بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی مربوط به سنندج است و شهرستان‌های سقز، قروه، سروآباد، مریوان بانه، دهگلان، کامیاران، بیجار و دیواندره در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای اندیشه» در نهاد کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: از زمان اجرای طرح مذکور، میزان اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی به همت خیرین و واقفان کتاب افزایش مطلوبی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه تعداد کتاب‌های اهدایی در سال جاری تاکنون بیشتر از سال 1400 است، اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر 10 هزار جلد کتاب اهدا شد درحالی که این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 13 هزار جلد بوده است. نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده سایر مردم از این کتاب‌ها امری مهم است و این نهاد فرهنگی بر ترویج این فرهنگ تاکید دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهدای کتاب به همت مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی کردستان، بیان کرد: سال جاری بیش از 5 هزار جلد کتاب از سوی این مرکز به کتابخانه‌های عمومی کردستان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی پس از تائید کارشناس مربوطه برای استفاده علاقه‌مندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد، افزود: غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای برای مخاطبان از برنامه‌های مهم این نهاد فرهنگی است. کتاب‌های اهدایی از سوی این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، براساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.  

وی با اشاره به فعالیت 54 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآور شد: هم‌اکنون بالغ بر یک‌میلیون و 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها