یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
برگزاری 209 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در دهه فجر

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، حدود 209 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی شامل نمایشگاه کتاب، مسابقه‌های کتابخوانی و شب شعر در شهر تهران و 16 شهرستان استان تهران برگزار خواهد شد.

سید‌رحیم موسوی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اداره همزمان با دهه فجر، عنوان کرد: در این زمینه چندین جلسه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئولان استانی برگزار کردیم و مجموعه برنامه‌هایی با عناوین هفته استقبال و پیشواز و دهه فجر تدوین شد.
 
وی با بیان اینکه ۲۰۹ برنامه برای این ایام پیش‌بینی شده است، ادامه داد:‌ این برنامه‌ها در سه حوزه هنری، فرهنگی و ادبی هستند و در سطح استان تهران شامل شهر تهران و ۱۶ شهرستان برگزار خواهد شد.
 
موسوی با اشاره به برنامه‌های هنری پیش‌بینی شده، گفت: برپایی ایستگاه خوشنویسی و نقاشی، اجرای نمایش خیابانی با مضامین انقلاب، اکران فیلم‌های جشنواره عمار، نقالی، نمایشگاه آثار هنرجویان رشته‌های مختلف هنری، نمایشگاه عکس از هنرجویان و آثار هنری، کارگاه خوشنویسی و جشنواره خوراکی‌های محلی با عنوان فرهنگ بومی برخی از این برنامه‌ها است.
 
وی تاکید کرد: اجرای تعزیه، برگزاری جشنواره سرود دانش آموزی، نمایش انیمیشن انقلاب، کارگاه نقاشی، مسابقه نقاشی و افتتاح برخی پروژه‌های هنری مثل افتتاح سینما نیز در فهرست برنامه‌های دیگر ما است.
 
موسوی در ادامه صحبت‌های خود به فهرست برنامه‌های فرهنگی این هفته، افزود: دیدار خانواده شهدا به ویژه شهدای انقلاب، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، نمایشگاه کتاب، دورهمی نویسندگان و نشست‌های نقد و کتابخوانی، مسابقات قرآنی، پویش اقتدار و افتخار، کاروان جشن انقلاب و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب برخی از برنامه‌های فرهنگی است که برخی از آن‌ها برگزار شده و برخی دیگر تا 22 بهمن ادامه دارد.
 
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مطبوعات در این ایام خبر داد و گفت: بریده جراید ایام الله فجر که در سال 1357 منتشر شده‌اند و حاوی مهمترین اخبار و رویدادهای آن دوران بوده است، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
موسوی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی در دهه فجر، ادامه داد: سلسله نشست‌های تبیین با همکاری سپاه و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، همچنین از پدران شهدا اسوه‌ صبر و استقامت نیز تقدیر خواهد شد، برگزاری همایش‌های فرهنگی متنوع نیز در زمره این برنامه‌ها است.
 
به گفته وی، در سلسله برنامه‌های ادبی نیز مجموعه‌های برنامه‌های عصر و شب شعر انقلاب، همچنین نشست‌های ادبی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها