دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
چاپ 380 عنوان کتاب طی 10 ماهه سال‌جاری در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماهه سال جاری 380 عنوان کتاب با شمارگان 306 هزار و 600 جلد در استان به چاپ رسیده است.

عیلرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: در 10 ماهه سال جاری 380 عنوان کتاب با شمارگان 306 هزار و 600 جلد، یعنی به‌طور میانگین 806 جلد برای هر عنوان کتاب منتشر شده در سطح استان به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر بیش از 153 ناشر و بیش از 630 نفر اهل قلم در سطح استان آذربایجان‌غربی فعال و از این تعداد ۵۱۲ نویسنده نیز عضو صندوق اعتباری هنر هستند. 308 عنوان کتاب شامل 307 عنوان کتاب تالیفی و 73 عنوان کتاب ترجمه‌ای در 10 ماهه اول سال جاری چاپ شده است.

وی افزود: 359 کتاب چاپ نخست، 21 عنوان چاپ مجدد نیز منتشر شده گرفته است. توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک عزم همگانی را می‌طلبد و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و جامعه کتابخوان استان آذربایجان‌غربی بتوانیم هفته کتاب را پربار و با کیفیت برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی سهم بزرگی از توسعه فضای فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته است، گفت: این مسئله فرهنگی باید مورد توجه همه افراد جامعه قرار بگیرد.

نوروزی گفت: امسال 40 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در سطح استان برگزار شد که این برنامه‌ها با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها